| کد خبر: 38937 |

بانک مسکن ۷ میلیون خانوار را صاحب سرپناه کرد

تین نیوز |  وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینكه بانك مسكن 7 میلیون خانوار را صاحب سرپناه كرد، اظهار داشت: امیدوارم در این دوره نیز بتوانیم سیاست های توسعه مسكن در دولت و سیاست‌های مالی بخش مسكن را در بانك مسكن تلفیق كنیم.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی شنبه 27 دی در مراسم هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس بانك مسكن كه با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد، اظهار كرد: بانك مسكن جزء موفق‌ترین بانك‌های توسعه‌ای ایران است. هر چند در یك دوره ای به دلیل سیاست‌های غلط مالی این بانك دچار مشكل شد اما خوشبختانه در حال طی كردن دوره باز آفرینی خود است.

وی افزود: تاكنون حدود ۷ میلیون نفر در كشور توسط بانك مسكن صاحب سرپناه شدند كه این موضوع نقش بسیار مهم این بانك را در توسعه مسكن نشان می دهد؛ از روزی كه مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را عهده دار شدم این نقش مهم را به خوبی حس كردم، ضمن اینكه در دوره مسئولیتم در وزارت مسكن و شهرسازی سابق نیز همكاری بسیار خوبی با آقای مهندس فرشچیان مدیرعامل وقت بانك مسكن داشتم.

آخوندی با بیان اینكه امیدوارم در این دوره نیز بتوانیم سیاست های توسعه مسكن را در دولت و سیاست‌های مالی بخش مسكن را در بانك مسكن تلفیق كنیم، ادامه داد: من از آقای بت شكن درخواست كردم كه بانك مسكن نه تنها به عنوان یك بانك توسعه‌ای، بلكه به عنوان هدایتگر مالی بخش مسكن عمل كند و بتواند مسئولیت توسعه این بخش را در كشور از لحاظ مالی بر عهده بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری كرد كه وزارت راه و شهرسازی و بانك مسكن با همكاری یكدیگر یك دوره موفقیت جدیدی در جهت خدمت به مردم آغاز كنند.
 
بی‌توجهی به سیاست‌های توسعه مسكن، فضای تهران را خشن كرده‌ است

 وی با انتقاد از فضای زندگی شهری گفت: بی توجهی به سیاست های توسعه مسكن فضای شهر تهران را بسیار خشن كرده است؛ متاسفانه ما خشونت را در همه جا مشاهده می كنیم.
آخوندی ادامه داد: در سفری كه پنجشنبه گذشته به هشتگرد داشتم وقتی به اطراف نگاه می كردم و كیفیت نازل زندگی و خشونت در سكونتگاه های حاشیه ای تهران را نظاره‌گر بودم بسیار متاثر شدم كه چرا با این همه بی تدبیری، حجم عظیم مردم ایران كه شایسته زندگی بسیار با كیفیت تری را دارند در وضعیت نازل زندگی می كنند.

وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اینكه باید برای افزایش كیفیت زندگی مردم تلاش كنیم، گفت: زندگی فقط یك سرپناه و یك خانه نیست؛ نباید با انسان مانند كالا برخورد شود و فقط هدف این باشد كه در یكسری از آپارتمان های كوچك زندگی كنند؛ جایی كه در آن عشق، روابط همسایگی و روابط خانوادگی وجود ندارد. باید به این نگاه كالایی به انسان غلبه كرد.
 
بزرگترین نقش هنر در جامعه ایجاد حس دوست داشتن است
 وی كه در جمع هنرمندان سخن می گفت با بیان اینكه كیفیت زندگی اگر از كمیت زندگی بیشتر نباشد كمتر نیست، تاكید كرد: بزرگترین نقش هنر در جامعه ایجاد لطافت، آرامش، حس دوست داشتن، عشق ورزیدن و اقدام بر علیه خشونت است. هنر آیینه تمام نمای مبارزه با خشونت و ایجاد حس لطافت در اجتماع است.
آخوندی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در كنار فعالیت‌هایی كه با عدد و رقم مهندسی و ریاضی در حوزه مالی برای پایداری و استواری انجام می‌شود، همگام با هنر زندگی را برای همه شهروندان ایرانی لطیف، دلپذیر و دل انگیز كنیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری كرد بتوان در دوران جدید به كمك تمام فرهیختگان، بزرگان اصحاب هنر و صاحبنظران علوم اجتماعی فضای خلاقانه ای در توسعه ایجاد و به سمت ارتقای زندگی حركت كرد به گونه‌ای كه دوست داشتن واقعی در جامعه را سكه روزگار كنیم.
در پایان این مراسم تابلوی یادبودی منقش به «بسم الله» كه از آثار برگزیده جشنواره بسم الله بود به وزیر راه و شهرسازی تقدیم شد.

در این مراسم پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی مدیرعامل شركت عمران و بهسازی شهری ایران، سیدمحمد پژمان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسكن و محسن نریمان مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید حضور داشتند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.