| کد خبر: 38932 |

بر پایی تورهای گردشگری ویژه سواحل

تین نیوز | مدیر کل مدیریت سواحل و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست از برپایی تورهای گردشگری ویژه سواحل خبر داد.

جمال زاده فلاح، مدیر کل مدیریت سواحل و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: با همکاری مشترک NGO ها، سازمان های مناطق آزاد و سازمان حفاظت محیط زیست به زودی تورهای گردشگری ویژه سواحل و تالاب های ساحلی برگزار خواهد شد.

وی به نقش پررنگ سازمان مناطق آزاد در برگزاری تورهای گردشگری ساحلی اشاره کرد و گفت: این نقش از آنجا با اهمیت جلوه می کند که بخش زیادی از سواحل و تالابهای ساحلی که از پتانسیل گردشگری برخوردار هستند، در محدوده مناطق آزاد واقع شده اند.

مدیر کل مدیریت سواحل و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در میان نقش مناطق آزاد چابهار،قشم و کیش بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: تا کنون جلسات مشترکی با نمایندگان سازمان های مناطق آزاد، تشکلهای مردم نهاد مناطق مورد نظر و سازمان حفاظت محیط زیست به منظور برپایی تورهای گردشگری ویژه سواحل برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه تشکل های مردم نهاد نقش بسیار مهمی در راه اندازی این تورهای گردشگری ایفا می کنند، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نیز از برگزاری چنین تورهای گردشگری حمایت می کند.

فلاح خاطرنشان کرد: نقش سازمان حفاظت محیط زیست در برگزاری این تورهای گردشگری از دو جنبه بسیار حائز اهمیت است.
به گفته وی، یکی از این جنبه ها انتخاب منطقه زون گردشگری و دیگری آموزش جوامع محلی برای برگزاری تورهای گردشگری در آن مناطق مطابق با رعایت موازین زیست محیطی است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: به زودی دو یا سه منطقه پایلوت برای آغاز تورهای گردشگری ساحلی در جنوب کشور انتخاب خواهند شد.
مدیرکل مدیریت سواحل و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: این نقاط پایلوت از سواحل استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان برگزیده خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری می تواند به صورت نیمه متمرکز و گاهی نیز متمرکز در مناطق حفاظت شده محیط زیست رواج یابد، اظهار داشت: فعالیت گردشگری در مناطق مختلف حفاظت شده متفاوت است.

به گفته جمال زاده فلاح، ظرفیت مناطق حفاظت شده محیط زیست برای ایجاد فعالیت های گردشگری و ورود تورها متفاوت است.

وی اذعان داشت: آنچه مسلم است این که با رعایت موازین زیست محیطی می توان نسبت به برگزاری تورهای گردشگری در مناطق حفاظت شده اقدام کرد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: برای ایجاد فعالیت های گردشگری در مناطق حفاظت شده ابتدا باید طرح تفصیلی و جامع گردشگری در منطقه مورد نظر تهیه و مورد بررسی سازمان محیط زیست قرار گیرد که در صورت تایید می توان بنا به ظرفیت منطقه مورد نظر، گردشگری را در آنجا راه اندازی کرد.
وی در خاتمه سخنان خود اظهار امیدواری کرد: اوایل سال آینده شاهد برگزاری نخستین تورهای ویژه گردشگری ساحلی و تالاب ساحلی در جنوب کشور باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.