| کد خبر: 38929 |

در زمینه نوسازی ۱۷۱ اتوبوس شهری نیز اقدامی نشده است

تعویض تنها ۱۰۰ دستگاه از ۳ هزار و ۵۰۰ تاکسی فرسوده تبریز

تین نیوز | مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: تنها 100 دستگاه تاکسی از 3 هزار و 500 تاکسی فرسوده تبریز تعویض شده و در زمینه نوسازی 171 اتوبوس شهری نیز اقدامی نشده است.
 
حمید قاسمی صبح امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت 6 کارگروه زیست محیطی در استان اظهار داشت: 50 جلسه توسط این کارگرو‌ه‌ها در طی یک سال اخیر برگزار شده و مصوبات کشوری ـ استانی توسط این کارگروه‌ها دنبال شده است.
 
وی ادامه داد: در سال‌جاری روزهای آلوده هوای تبریز به نسبت سال قبل کمتر بوده و روزهایی که هوا در وضعیت هشدار و اضطرار قرار گرفته بود به نسبت سال قبل کمتر بود.
 
قاسمی عوامل اصلی آلودگی کلانشهر تبریز را خودروهای دودزا، صنایع و گاز متصاعد از دودکش منازل دانست و گفت: خوشبختانه امسال در زمینه ریزگردها شاهد کاهش این پدیده بودیم.
 
مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی وضعیت شهر تبریز را به نسبت 7 کلانشهر کشور از نظر روزهای سالم و پاک در دو سال گذشته بهتر از آنها بیان کرد و گفت: در مدت 3 سال اخیر وضعیت هوای تبریز در حالت خطرناک قرار نگرفته است.
 
وی با بیان اینکه تبریز در سال گذشته 72 روز در وضعیت ناسالم و اضطرار قرار گرفته بود، گفت: امسال با توزیع بنزین یورو 4 و وضعیت جوی بهتر وضعیت ناسالم 50 درصد کاهش یافته است.
 
قاسمی خاطرنشان کرد: پس از تهران و کرج تبریز سومین شهری بود که بنزین یورو 4 در آن توزیع شد و در برخی کلانشهرها هنوز بنزین یورو 4 توزیع نشده است.
 
وی گفت: از 3 هزار و 500 تاکسی فرسوده تنها 100 دستگاه نوسازی شده است و مقرر شده که 171 دستگاه اتوبوس شهری نیز نوسازی شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در کنار عرضه بنزین یورو 4 مقرر شده بود که گازوئیل با گوگرد کمتر عرضه شود که تاکنون محقق نشده و در زمینه جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی نیز باید اقدامات عاجل‌تری را شاهد باشیم.
 
قاسمی به پدیده وارونگی هوا و شرایط اضطرار اشاره کرد و افزود: پیشنهاداتی توسط کارگروه کاهش آلودگی هوای استان در این زمینه ارائه شده که تشدید برخورد با خودروهای دودزا، کاهش سفرهای درون‌شهری و تامین گاز نیروگاه حرارتی تبریز از جمله این پیشنهادات است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.