| کد خبر: 38924 |

واژگونی ۲ دستگاه تریلی عراقی محیط زیست پلدختر را آلوده کرد

تین نیوز |  مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: شب گذشته واژگونی دو دستگاه تریلی عراقی که حامل مواد نفتی و روغن بودند در گردنه طول کش و چم حیدر پلدختر محیط زیست را آلوده کرد.
 
مهرداد فتحی بیرانوند اظهارداشت: روز گذشته در گردنه طول کش و چم حیدر پلدختر دو دستگاه تریلی که حامل مواد نفتی  و مواد اولیه روغن بود واژگون شد.
 
وی در رابطه با یکی از تریلی‌های واژگون شده که حاوی مواد نفتی بود افزود: ساعت 12 شب روز گذشته در گردنه طول کش  شهرستان پلدختر یک دستگاه تریلی که حامل مواد نفتی بود واژگون شد و مواد نفتی آن وارد کانال کنار جاده شد.
 
مدیرکل محیط زیست لرستان عنوان کرد: برای جلوگیری از خسارت های احتمالی به محیط زیست هماهنگی هایی با مسئولان راهداری انجام شد تا مواد نفتی موجود را تخلیه کنند زیرا در صورت بارندگی این مواد وارد منابع خاک می‌شود.
 
وی در رابطه با دیگر تریلی واژگون شده در چم حیدر پلدختر اظهار داشت: مواد اولیه روغن ماشین این تریلی که سه تن بود بر زمین خالی شد و با اقدامات انجام شده این مواد سریع جمع آوری شد و خوشبختانه این  مواد ریخته شده از منابع آبی دور بود.
 
فتحی بیرانوند تصریح کرد: پرونده قضایی برای صاحبان دو دستگاه تریلی واژگون شده تشکیل شد تا با تعیین خسارت به محیط زیست اجرای مجازات اعمال شود.
 
مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: با توجه به اینکه روزانه صدها تریلی نفت‌کش که از کشور عراق وارد این منطقه می‌شوند و حوادث زیادی در گردنه طول‌کش اتفاق می‌افتد لازم است استاندار و دستگاه‌های، راه و شهرسازی و اداره راه نسبت به نقاط حادثه خیز و پهن کردن جاده یا چهار بانده کردن آن اقدام کنند.
 
وی افزود: با توجه به شدت تردد تریلی‌هایی که از این مسیر می‌گذرند لازم است که موانع پلیس راه با حضور شبانه روزی ترددها را کنترل کنند تا دیگر شاهد این گونه حوادث نباشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.