| کد خبر: 38922 |

ریزش کوه، عامل بیشتر تصادفات محور اردبیل - سرچم است

تین نیوز | مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری اردبیل گفت: با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که اغلب تصادفات در محور اردبیل-سرچم به دلیل ریزش کوه اتفاق می‌افتد که تلفاتی را نیز در پی داشته است.
 
احمد عظیمی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در اردبیل اظهار داشت: ما دو محور حادثه‌خیر استان شامل محور اردبیل-سرچم  و اردبیل-مشکین‌شهر را در حال مطالعه بررسی و اقدام فنی داریم تا با بازدیدهای میدانی بتوانیم اشکالات آنها را رفع کنیم.
 
وی 27 مورد ایرادگیری فنی و ایمنی را از مسیر اردبیل-سرچم یادآور شد و گفت: یکی از این اشکالات مربوط به سه راهی کورائیم است که به دلیل تقاطع غیرهمسطح و تغییر هندسی انجام شده تصادفات شدیدی در این مسیر اتفاق می‌افتد.
 
عظیمی تقاطع پل راه‌آهن اردبیل را از دیگر مسیرهای حادثه‌خیز برشمرد و بیان کرد: 8 تیر برق در این مسیر باید جابه‌جا شود و در کنار آن علائم راهنمایی و رانندگی مورد نیاز در 3 راهی کورائیم نصب شود.
 
مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری اردبیل با تاکید بر ضرورت جابه‌جایی تاسیسات در 3 راهی پیراقوم - رضی آباد تصریح کرد: ‌یکی از ایرادات این مسیر پراکندگی مراکز خدمات‌رسان راه٬ هلال احمر٬ اورژانس و پلیس راه است که ضرورت دارد نسبت به تجمیع این خدمات و ارائه مطلاوب آن اقدامات لازم انجام شود.
 
وی با اشاره به ایمن‌سازی زیرگذرها٬ نصب گاردریل در 3 راهی هیر٬ ایجاد رمپ در ورودی و خروجی پمپ بنزین‌ها و نصب علائم هشداردهنده در 3 راهی سنگ‌آباد٬ قره‌قشلاق٬ فاراب و فیروزآباد افزود: ‌اگر این کارها به سرعت انجام شود می‌توانیم ادعا کنیم تا 70 درصد از میزان تصادفات کاسته می‌شود.
 
عظیمی خاطرنشان کرد: پیمانکار پروژه باید هر چه سریع‌تر به استانداردسازی این مسیر به ویژه یافتن راه چاره برای جلوگیری از ریزش کوه اقدام کند چرا که اغلب تصادفات در محور اردبیل-سرچم به دلیل ریزش کوه اتفاق می‌افتد.
 
مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری اردبیل احداث کنارگذر در تونل‌ها و پارکینگ‌ها به همراه همسطح‌سازی پل‌ها ضروری خواند و گفت: خلاء شبکه ارتباطی در این مسیر به ویژه از طریق بی‌سیم باید رفع شود.
 
وی با مهم ارزیابی کردن تکمیل 4 بانده اردبیل-سرچم اظهار کرد: این امر نیاز به تامین اعتبار ویژه دارد که در این زمینه باید با تلاش مسئولان کشوری و استانی اقدامات زیربنایی انجام شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.