| کد خبر: 38913 |

راه‌آهن اردبیل با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومان پیشرفت ۳۵ درصدی دارد

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه عظیم راه‌آهن اردبیل در حال حاضر با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی پیشرفت 35 درصدی دارد.
 
علی حیدری صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات راه و راه‌آهن اردبیل گفت: در مسیر اجرای راه‌آهن اردبیل که به دلیل کوهستانی بودن با مشکلات و سختی‌هایی مواجه است بیش از 56 تونل و 31 پل در حال احداث است که هنوز بخش عظیمی از پروژه باقی مانده است.
 
وی افزود: برای تکمیل این پروژه از محل فاینانس محل اعتباری پیش‌بینی شده است و مسیر دوم برای راه‌آهن اردبیل در حال مطالعه و بررسی است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به تصادفات محور اردبیل سرچم اشاره کرد و تصریح کرد: اغلب این تصادفات در سال‌های اولیه افتتاح این مسیر به دلیل ناآشنایی رانندگان با مسیر بوده در حالی که محور اردبیل سرچم از پرترددترین محورها در استان اردبیل است.
 
حیدری عنوان کرد: از 12 تونل احداثی در این مسیر که چهار مورد آن دارای گاردریل است جز 20 کیلومتر از طول این مسیر از تردد آسانی برخوردار است به طوری که 20 کیلومتر این محور گردنه محسوب می‌شود.
 
این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه 80 درصد تردد مردم استان اردبیل به مرکز کشور از راه اردبیل سرچم اتفاق می‌افتد این محور به رغم پرتردد بودن از کم‌حادثه‌ترین مسیرهای استان است که برخی از القاب شایسته این مسیر نیست.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل برف‌گیر نبودن محور مزرعه لوشان را با ایجاد تردد راحت‌تر یادآور شد و گفت: ما در استان اردبیل که 47 نقطه حادثه‌خیز با همکاری پلیس راه شناسایی کردیم که در یک سال اخیر تلاش شد همه این مسیرها ایمن‌سازی شود.
 
وی تصریح کرد: امسال بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت جاده‌های اصلی اردبیل هزینه شده و ما 42 میلیارد تومان قیر یارانه‌ای که 2 برابر سهم ما بود دریافت کردیم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از ترزیق اعتبارات ویژه برای ایمن‌سازی جاده‌ها خبر داد و عنوان کرد: به اندازه کافی تابلوهای هشدار دهنده و راهنمایی و رانندگی در این مسیر نصب شده و در 20 کیلومتر کوهستانی این مسیر به ازای هر کیلومتر یک تابلو احداث شده و ما سعی داریم با احداث توقفگاه‌های موقت برای رانندگان عبوری در این مسیر فضای استراحت موقت را ایجاد کنیم.
 
حیدری افزود: نباید رانندگان در تردد در این مسیر دلهره داشته باشند و بهتر است با احتیاط  بیشتر و رانندگی درست تردد در این مسیر انجام شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ قرار است برای جلوگیری از ریزش مسیر اردبیل سرچم در سه نقطه ترانشه‌برداری انجام شده و برای انفجار شکل گرفته باید به مدت 10 روز تردد از این مسیر متوقف شود تا بتوانیم ترانشه‌برداری را انجام دهیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نقی 0 0

    به اخباری که برای این پروژه سالهای گذشته منتشر شده رجوع کنید پیشرفت آن بیشتر گفته می شد مثلا سال ۸۹ از پیشرفت ۵۰ درصد بحثمی شد حالا بعد از ۴ سال پیشرفت به ۳۵ درصد رسیده است و شاید سال بعد به ۲۰% برسد