| کد خبر: 38912 |

ریل‌گذاری ۱۵ کیلومتر از راه‌آهن سبزوار از ابتدای سال ۹۴

تین نیوز | نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از ریل‌گذاری 15 کیلومتر از راه‌آهن سبزوار در سال آینده خبر داد.
 
رمضانعلی سبحانی‌فر با بیان اینکه پروژه راه‌آهن سبزوار در سال 89 و با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان کلنگ‌زنی و عملیات احداث آن آغاز شده است، اظهار داشت: متاسفانه از زمان کلنگ‌زنی این پروژه تا پایان سال 92 فقط 700 میلیون تومان از اعتبارات پیش‌بینی شده پروژه اختصاص یافته است.
 
وی با بیان اینکه در سال 92 نیز اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان برای ادامه کار پروژه اختصاص پیدا کرد، تصریح کرد: امسال با پیگیری‌های صورت گرفته اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، ماده 180 و فروش بنگاه‌های دولتی برای ادامه کار این پروژه اختصاص  یافت که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون 9 میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرده و کارگاه احداث پروژه در سه نقطه از محور خط آهن مستقر و فعالیت‌های اجرایی شدت یافته است.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر اجرای عملیات زیرسازی، پل‌بندی و خاک‌برداری پروژه در دستور کار قرار گرفته که تا پایان امسال این عملیات‌ها به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: با اتمام این بخش از پروژه مرحله ریل‌گذاری آغاز می‌شود که با اختصاص بخش دیگری از اعتبارات تا پایان امسال و جذب اعتبارات جدید 15 کیلومتر از این طرح در سال آینده ریل‌گذاری و آماده بهره‌برداری می‌شود.
 
سبحانی‌فر با تاکید بر اینکه برای اجرای عملیات‌های تراورز و ریل‌گذاری باید قراردادهای جدیدی با پیمانکاران بسته شود، گفت: قرارداد اولیه این پروژه فقط جوابگوی فعالیت‌های مقدماتی آن است که به‌زودی به پایان می‌رسد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده از سوی برخی از رسانه‌ها در ارتباط با اختصاص اعتباراتی به پروژه‌های راه‌آهن شهرهای مجاور که پروژه‌ای مانند سبزوار را دارند، گفت: اعتبارات پروژه راه‌آهن سبزوار نیز مانند پروژه‌های شهرهای مشابه بالغ بر 23 میلیارد تومان بوده که براساس پیش‌بینی‌ها قرار بود 20 میلیارد تومان از این اعتبار از طریق فروش اوراق مشارکت و مابقی اعتبارات از محل اعتبارات ملی اختصاص پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه اعتبارات پروژه‌های مشابه راه‌آهن سبزوار در شهرستان‌های اطراف از طریق فروش اوراق مشارکت تامین شده است؛ گفت: متاسفانه پیمانکار در زمان اجرای پروژه حاضر به فروش اوراق مشارکت نشد و طبیعتا وقتی این اتفاق رخ ندهند اعتبارات مورد نیاز نیز تامین نمی‌شود.
 
سبحانی‌فر با تاکید بر اینکه پروژه راه‌آهن سبزوار دارای 15 میلیارد تومان اعتبار ملی و ماده 180 است؛ اضافه کرد: ما در بحث فروش اوراق مشارکت نیز مشکلی نداریم و امیدواریم با همکاری پیمانکار در سال آینده برای تامین بخشی از اعتبارات پروژه شاهد فروش اوراق مشارکت باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.