| کد خبر: 38903 |

افزایش یک امتیازی رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری

تین نیوز | شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) اعلام کرد براساس نتایج آخرین نظرسنجی ازمشتریان خودروهای سواری، رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به نیمه دوم سال گذشته تنها یک امتیاز افزایش یافته است.
 
اندازه گیری رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری در شش ماهه اول سال 1393 با نظرسنجی از 34 هزار و 878 نفر (مصرف کننده 49 خودرو) در سه ماهه اول مالکیت با پیمایش کمتر از 4000 کیلومتر، انجام گرفت و براساس آن میانگین رضایتمندی مشتریان از کیفیت اولیه خودروهای سواری در شش ماهه اول سال 1393 عدد 653 برآورد شد.
 
این آمار نشان می دهد که رضایت مشتریان در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یک امتیاز افزایش داشته است.
 
براین اساس رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروها در 6 دسته مختلف قیمتی انجام شده و محاسبات بیانگر آن است که با هر تغییر در دسته قیمتی خودروها (افزایش 250 میلیون ریالی قیمت خودروها)، رضایتمندی مشتریان با نرخ 4.2 درصدی افزایش می یابد.
 
در بسیاری از کشورهای توسعه یافته شاخص رضایتمندی مشتریان یکی از ابزارهایی است که مشتریان با استفاده از آن در خصوص خرید محصول مورد علاقه خود در کلاس قیمتی مورد نظر تصمیم گیری می کنند. در ایران گزارش رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای ساخت داخل و وارداتی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از سال 1387 به صورت شش ماهه ارائه و براساس رضایت مشتریان از فاکتورهای مجموعه تعلیق و انتقال قدرت، تهویه مطبوع و وسایل برقی، ایمنی، بدنه، مجموعه نیرو محرکه و سوخت رسانی اندازه گیری می شود.
 
براساس این گزارش مصرف کنندگان در رده قیمتی بالای 125 میلیون تومان از خودروهای جولیتا، هیوندا سوناتا، کیا اپتیما و رنو کولیوس نسبت به سایر خودرو های هم قیمت خود رضایت بیشتری داشته اند و هر کدام از این خودروها به ترتیب 832، 798، 798 و 796 امتیاز در مقیاس 1000 کسب کرده اند.
 
این در حالیست که در دسته خودروهای بین 100 تا 125 میلیون تومان هیوندا النترا با 794 امتیاز، هیوندا اکسنت با 790 امتیاز و رنو اسکالا با 781 امتیاز بیشتر از سایر خودروهای هم قیمت خود توانسته اند نظر مشتریان را به خود جلب کنند.
 
همچنین در پنج خودرو نظرسنجی شده از خودروهای بین 75 تا 100 میلیون تومان، ام جی 350، هیوندا 20 و میتسوبیشی لنسر1600 بیشترین امتیاز را از آن خود کردند.
 
کیاپیکانتو، سابرینا و ولیکس 30C نیز خودروهایی بودند که مصرف کنندگان بیشترین رضایت را در بین خودروهای 50 تا 75 میلیون تومان از آنها داشته اند. این خودروها به ترتیب موفق به اخذ 764، 725 و 704 امتیاز از 1000 امتیاز شده اند.
 
بیشترین تعداد خودروی نظرسنجی شده در دسته قیمتی خودروهای بین 25 تا 50 میلیون تومان بوده که شامل 17 خودرو می شود. مصرف کنندگان در سه ماهه اول مالکیت خود بر این خودروها بیشترین رضایت را از پارس تندر داشته اند و این خودرو 735 امتیاز در مقیاس 1000 را از آن خود کرده است. بعد از پارس تندر، تندر 90 ایران خودرو با 731 امتیاز، تندر 90 پارس خودرو با 730 امتیاز و تندر 90 اتوماتیک با 711 امتیاز، جایگاه های بعدی این قسمت از رضایتمندی مشتریان را از آن خود کرده اند.
 
در گروه ارزان ترین خودروهای موجود در بازار که خودروهای زیر 25 میلیون تومان را شامل می شوند نیز ام وی ام 110، تیبا و سایپا132 به ترتیب با 661، 635 و 626 امتیاز توانسته اند نسبت به هم گروهی های خود نظر مشتریان را بیشتر به خود جلب کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.