| کد خبر: 38896 |

فعالیت ۲۳ ایرلاین داخلی در پروازهای بین‌المللی / حمل بیشترین بار و مسافر ‌کشور در اختیار دو ایرلاین‌‌

تین نیوز | سال گذشته 23 شرکت هواپیمایی داخلی در جابه‌جایی مسافر، بار و پست در فرودگاه‌‌های کشور فعالیت کردند؛ 13 ایرلاین در جابجایی مسافر، هشت ایرلاین در حمل بار و دو ایرلاین در حمل پست بین‌المللی فعالیت داشتند که در این میان سهم ماهان و هما از همه بیشتر است.
 در سال گذشته 61 فرودگاه در روند جابجایی مسافر به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در پروازهای داخلی سرویس دادند که در این بخش فرودگاه‌های مهرآباد تهران، مشهد و کیش در حمل مسافر به ترتیب رتبه‌‌های اول تا سوم را داشتند.
 
همچنین در سال گذشته 29 فرودگاه در حمل مسافر به شرکت‌‌های هواپیمایی ایرانی در پروازهای بین‌المللی خدمات ارائه دادند که در این بخش فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، مهرآباد تهران و اصفهان در حمل مسافر بین‌المللی رتبه‌های اول تا چهارم را داشتند و سایر فرودگاه‌ها در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
 
سهم عملکردی ایرلاین‌های داخلی در پرواز‌های بین‌المللی
 سهم سالانه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در فرودگاه‌های کشور در پروازهای بین‌المللی از دو بعد «سهم سالانه مسافر، بار و پست» و «پوشش فرودگاهی» قابل بررسی است.
 
سال گذشته 23 شرکت هواپیمایی داخلی در جابه‌جایی مسافر، بار و پست در فرودگاه‌‌های کشور فعالیت کردند؛ 13 شرکت هواپیمایی در جابه‌جایی مسافر، 8 شرکت هواپیمایی در حمل بار و دو شرکت هواپیمایی در حمل پست بین‌المللی فعالیت داشته‌اند.
 
از نظر عملکردی شرکت هواپیمایی ماهان در حمل مسافر، بار و پست بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
 
در بخش پوشش فرودگاهی، عملکرد شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از نظر ارائه خدمات در فرودگاه‌های کشور در سال 92، شرکت‌ هواپیمایی ایران‌ایر بیشترین پوشش را به خود اختصاص داده و پس از آن شرکت‌های هواپیمایی ماهان، آسمان و قشم‌ایر به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم را دارا هستند.
 
سهم شرکت‌های ایرانی در پروازهای انجام شده ‌بین المللی سال گذشته به ترتیب ‌ماهان‌ایر 31.4 درصد، ایران‌ایر 26.68 درصد، آسمان 15.6 درصد و زاگرس 5.46 درصد بود.
همچنین‌ سهم شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در تناژ بار جا‌به‌جا شده پروازهای بین المللی در سال گذشته‌ به ترتیب‌ ماهان‌ایر 64.3 درصد و ایران‌ایر 35.7 درصد بود.
 
‌پست جا‌به‌جا شده‌ در پروازهای بین‌المللی در سال گذشته فقط توسط دو ایرلاین داخلی‌ شامل ایران‌ایر با سهم 49.62 و ماهان‌ایر با سهم 50.38 درصد انجام شد.
 
سهم عملکردی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در فرودگاه‌های کشور در پروازهای داخلی
 سهم شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از دو جنبه ‌«رشد سالانه مسافر، بار و پست» و «پوشش فرودگاهی» قابل بررسی است.
 
در سال 92 تعداد 14 شرکت هواپیمایی در حمل مسافر، 10 شرکت هواپیمایی در حمل بار و سه شرکت هواپیمایی در حمل پست فعالیت داشته‌اند.
 
از لحاظ رشد سالانه، سال گذشته شرکت‌های هواپیمایی قشم‌ایر، کیش‌ایر، کاسپین، نفت ایران و زاگرس در جابه‌جایی مسافر به ترتیب 919.17 و 38.26 و 23.23 و 22.76 و 13.47 درصد رشد داشته‌اند.
 
در همین مدت شرکت‌های هواپیمای تابان، ماهان‌ایر، آسمان، و کیش‌ایر در حمل بار به ترتیب 473.70، 34.99، 25.96 و 6.97 درصد رشد داشته‌اند و ماهان‌ایر در بخش حمل پست 12.8 درصد رشد داشته است.
 
از نظر پوشش فرودگاهی شرکت هواپیمایی قشم‌ایر بیشترین سهم را دارد و پس از آن شرکت‌های هواپیمایی زاگرس، کاسپین و نفت ایران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.