| کد خبر: 38894 |

پنج پروژه با برآورد ۱۸۰میلیارد تومان در بندرگاه انزلی در دست اجراست

تین نیوز | مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : در بندرگاه انزلی پنج پروژه با برآورد تقریبی 180 میلیارد تومان در دست اقدام است که قسمت اعظم آنها سال آینده به اتمام می رسد.
 
به گزارش تین نیوز از روابطی عمومی سازمان بنادر و دریانوردی سید علی نعیمی   اظهار کرد : اجرا و اتمام این پروژه ها موجب رونق اقتصادی و افزایش تبادل کالا به میزان حداقل 20 درصد حجم کالای فعلی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه بندر انزلی بعنوان بندر پایلوت در مسیر کریدور شمال - جنوب و کریدور تراسیکاست، سهم افزایش حمل و نقل کالا و روند توسعه زیرساخت های بندر بر اساس تاکیدات مدیرعامل سازمان بنادر شتاب بیشتری گرفته است.

وی یادآور شد: در این خصوص حجم تخلیه و بارگیری کالا در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل طی مدت زمان گذشته از سال، حدود 27 درصد افزایش یافته است.

 نعیمی تصریح کرد: از این رو توجه بسیار به امر سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفته که در این خصوص بازدیدهای متعدد سرمایه گذاران داخلی و خارجی موید این نگرش جدید در بندر است.
وی با اشاره به طرح های بندر برای احداث سیلوی غلات و مخازن روغن خوراکی یادآور شد: در رابطه با ایجاد زیرساختهای غلات مقرر شد از طریق بخش خصوصی بر اساس متقاضیانی که به این بندر رجوع کرده اند، سرمایه گذار مناسب انتخاب شود.

وی افزود : یک سرمایه گذار برای احداث سیلوی 45 هزار تنی انتخاب و مذاکرات اولیه انجام شد و موضوع برای نهایی کردن قرارداد در دست بررسی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد : واردات غله به بندر انزلی از قزاقستان و روسیه صورت می گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد : با توجه به این که دنبال تنوع ورود کالا به بندر انزلی هستیم، موضوع احداث مخازن روغن از طریق بخش خصوصی بررسی و توافقهای اولیه انجام شد.

به گفته وی ، این مخازن با گنجایش 15 هزار تن با طرح نوین و سازه آلومینیومی ساخته خواهد شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان واردات روغن خوراکی را از کشور روسیه و برآورد سرمایه گذاری در این دو بخش ( ساخت سیلو و مخازن روغن ) را حدود 450 میلیارد ریال عنوان کرد.

بندرگاه انزلی با 10 پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری بالغ بر شش میلیون تن کالا مهمترین بندر ایرانی دریای خزر محسوب می شود.

احداث دو موج شکن، اسکله های جدید و توسعه محوطه انبارها از جمله طرح های در دست انجام در بندرگاه انزلی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.