| کد خبر: 38889 |

انتقال سازه پنج هزار مترمربعی ترمینال ۵ مهرآباد به فرودگاه آبادان

تین نیوز | مدیر فرودگاه آبادان گفت: براساس تفاهمنامه منعقد شده بین شركت فرودگاه‌های كشور و سازمان منطقه آزاد اروند سازه 5000 مترمربعی ترمینال پنج فرودگاه مهرآباد به فرودگاه آبادان منتقل می‌شود.

به‌گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی فرودگاه آبادان، محمدرضا رضایی اظهار داشت: این عملیات به صورت مشترك از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌ها و سازمان منطقه آزاد اروند اجرا خواهد شد.

رضایی نصب سازه فلزی پنج هزار مترمربعی را به عنوان یك راهكار كوتاه و میان مدت شركت فرودگاه‌های كشور برای وضعیت حال حاضر پایانه‌های فرودگاه آبادان تعریف كرد و گفت: توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم٬ نصب سازه ترمینال فرودگاه آبادان، انتقال و نصب سازه فلزی، نصب مجدد در مجاورت ترمینال موجود، طراحی و بهسازی محوطه‌های بیرونی فرودگاهی مطابق طرح جامع فرودگاه به صورت مشاركتی توسط سازمان منطقه آزاد اروند و شركت فرودگاه‌های كشور برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

همچنین شریفی معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این خصوص گفت: شرایط جدید منطقه به شكلی است كه سازمان منطقه آزاد اروند با مشاركت شركت فرودگاه‌های كشور، نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید با همگرایی و هماهنگی كامل، گام‌های توسعه و بهبود شرایط فرودگاه آبادان را بردارند تا این فرودگاه، نسخه و الگویی برای توسعه همه‌جانبه اقتصادی و عمرانی در منطقه و استان باشد.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: قدم‌های امروز این سازمان در بخش‌های مختلف عمرانی و اقتصادی فرودگاه آبادان نوید بخش تولدی دوباره در این فرودگاه است.

شریفی با اشاره به بررسی شرایط ترمینال فرودگاه توسط چندین مشاور طرح ادامه داد: سازمان در حال انجام مقدمات اولیه دعوت از مشاوران و طراحان جهت ارائه طرح‌های توسعه مطابق طرح جامع فرودگاه است.

وی اظهار داشت: سازه فلزی 5000 مترمربعی ترمینال 5 مهرآباد بازدید و مقرر شد پس از بازگشایی كامل سازه، شركت ملی ساختمان و مشاور طرح طی قرارداد منعقده با سازمان منطقه آزاد اروند عملیات بازسازی، رنگ‌آمیزی و مقاوم‌سازی سازه را جهت سازگاری با شرایط آب و هوایی آبادان را انجام دهند.

شریفی تصریح كرد: محل نصب در فرودگاه آبادان بررسی شده است و عملیات جانمایی به‌زودی انجام و به محض ورود سازه نصب سازه آغاز خواهد شد.

گفتنی است؛ در این پروژه سازه فلزی توسط شركت فرودگاه‌های كشور و هزینه اجرای عملیات توسط سازمان منطقه آزاد اروند تامین می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.