| کد خبر: 38858 |

دومین همایش تخصصی حمل و نقل جاده ای کالا برگزار شد

تین نیوز | دومین همایش یك روزه منطقه ای تخصصی حمل و نقل جاده ای كالا با حضور مدیران ستادی و استانی  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در شیراز برگزار شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل حمل و نقل و پایانه های فارس در این همایش غلامحسین دغاغله مدیركل  دفتر حمل و نقل كالا با اشاره به اهمیت نرخ عرف توافقی و اجرای طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش و نیز برنامه های سازمان درخصوص مراحل اخذ كارت هوشمند و ناوگان اظهار داشت: ما موظفیم حق و حقوق دولت را همواره دنبال كرده در عین آنكه  مانع از تضییع حقوق رانندگان و مدیران نیز باشیم.

وی افزود: نظارت بر عملكرد ناوگان و بازرسی های محسوس و غیرمحسوس از جمله ضرورت هائی است كه مدیران استانی بایستی مُجدانه بدنبال آن باشند افزود: اگر رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای كالا بدفعات مكرر بارنامه نداشته باشند  از سیستم هوشمند كنار گذاشته شده و جرایم قابل توجه بازدارنده در مورد آنان اعمال خواهد شد.

دغاغله همچنین با بیان این مطلب كه معاینه فنی تمام ناوگان فعال به صورت برخط كنترل می شود خاطرنشان كرد: دریافت كارت هوشمند رانندگان نیازمند اخذ كارت معاینه فنی است و بدیهی است در صورت عدم دریافت كارت هوشمند بارنامه به بار تعلق نمی گیرد و ناوگان متخلف نیز جریمه خواهد شد.

مدیركل دفتر حمل و نقل كالا اضافه كرد: اولین و در عین حال مهم ترین مسئولیت در بخش حمل و نقل كالا 
سالم به مقصد رساندن بار است تصریح كرد با اجرای طرح پیمایش، تخصیص سهمیه سوخت (نفت و گاز) به ناوگان حمل و نقل  جاده ای براساس عملكرد ناوگان و میزان پیمایش آن خواهد بود كه بی شك استفاده بهینه از سرمایه ملی، افزایش بهره وری  و ایجاد انگیزه هرچه بیشتر (فضای رقابتی) در بین رانندگان و مقابله با قاچاق سوخت را بدنبال خواهد داشت. 

در این همایش فرامرز مداح مدیركل دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات گفت: مدیران اجرائی در موارد بسیاری 
می توانند با ایجاد یك وحدت رویه متناسب با شرایط و اوضاع و احوال تغییراتی مؤثر را در امور بوجود آورند.
وی افزود: در راستای ارتقاء سطح خدمات و بهره وری هرچه بیشتر فعالیت ها بویژه در وظائف محوله برگزاری همایش های  منطقه ای نقش بی بدیل و مؤثری در جهت دریافت پیشنهادات و انتقادات سازنده مدیران استانی بهمراه خواهد داشت.  

مداح اضافه كرد: سهم بالای حمل و نقل جاده ای نسبت به سایر شیوه های جابه جائی بار بیانگر ویژگی شاخص حمل و نقل جاده ای در كشور است بگونه ای كه این سهم چه در بخش كالا و چه در بخش مسافر (اعم از حمل و نقل عمومی و اختصاصی) بیش از 90 درصد است كه دلیل آن نیز انعطاف پذیری در دسترس بودن، سهولت و نیز اقتصادی بودن این جابه جایی است.

مدیركل دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای طرح پیمایش سوخت افزود: بالا بودن  سن ناوگان باری (با احتساب كارت هوشمند) از جمله دلایل كاهش سطح بهره وری ناوگان است لذا با بهینه كردن مصرف سوخت  مقابله با آلودگی های محیط زیست، واقعی شدن سهم استهلاك و سرمایه گذاری، نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای كه همواره از دغدغه های اصلی است مورد توجه جدی در برنامه ریزی ها قرار گرفته است.

وی همچنین تأكید كرد: در این طرح ثبت عملكرد ناوگان در سیستم های برخط جهت تخصیص سهمیه سوخت 
امری ضروری قلمداد گردیده است.

در ابتدای همایش احمد خواست خدایی مدیركل حمل و نقل و پایانه های فارس طی ارائه گزارش مبسوطی از 
اهم فعالیت های بخش حمل و نقل جاده ای كالای استان گفت: فارس با داشتن 42 هزار دستگاه انواع ناوگان باری و بیش از  50 هزار راننده حرفه ای (دارای كارت هوشمند) مقام اول كشور را از این حیث داراست.

وی همچنین میزان كالای جابه جا شده استان را در هشت ماهه سال جاری بیش از 16 میلیون و ششصد هزار تن  اعلام كرد كه در مقایسه با سال گذشته از رشد 5% برخوردار است كه این مقدار كالا در غالب یك میلیون و 406 هزار سفر  جابه جا گردیده كه این رقم نیز در مقایسه با سال گذشته رشد 5.3 را نشان می دهد.

خواست خدایی افزود: در حال حاضر، استان فارس با داشتن 225 شركت حمل و نقل جاده ای كالا در 29 شهرستان،  2 كانون صنفی كارفرمائی و رانندگان حمل و نقل جاده ای كالا ( كه به ترتیب 12 انجمن صنفی شركت های حمل و نقل كالا  و 13 انجمن كارگری رانندگان تحت پوشش دارد )، 4 شهرك در حال بهره برداری حمل و نقل كالا و 2 شهرك در دست احداث  و نیز 2 پایانه عمومی بار و سیمان در حوزه حمل و نقل جاده ای كالای استان فعال است. 

شایان ذكر است در این همایش مدیران استان های اصفهان، هرمزگان، كرمان، خوزستان، مركزی و همدان 
نیز به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.