| کد خبر: 38838 |

آزادسازی سهام عدالت تا پایان سال منتفی است

تین نیوز | نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان منتظر هستند تا لایحه آزادسازی سهام عدالت توسط دولت به مجلس ارائه شود تا کار بررسی آزادسازی و خرید و فروش این سهام را به سرانجام برسانند که زمان ارائه طرح دولت به مجلس مشخص نیست.
 
محمدرضا پورابراهیمی در خصوص آزادسازی سهام عدالت گفت: در چند ماه گذشته این موضوع برای بررسی در صحن علنی مطرح شد که نمایندگان به قید فوریت بررسی آن رای ندادند و قرار شد به صورت عادی آزادسازی سهام عدالت توسط نمایندگان مردم بررسی شود.

نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس اضافه کرد: با توجه به حجم طرح ها و لوایح مورد بررسی در کمیسیون تخصصی اقتصادی مجلس مانند لایحه انضباط مالی و رفع موانع تولید بنظر می رسد بررسی لایحه آزادسازی سهام عدالت تا پایان امسال به سرانجام نرسد.

وی تصریح کرد: در کنار لایحه مجلس در خصوص آزادسازی سهام عدالت، لایحه ای نیز توسط دولت تهیه شده که در چند ماه گذشته از وزارت امور اقتصادی و دارایی به دولت ارائه و ارسال شده است که نمایندگان مجلس منتظر هستند تا این لایحه توسط دولت به مجلس ارائه شود تا کار بررسی آزادسازی و خرید و فروش این سهام را به سرانجام برسانند که زمان ارائه طرح دولت به مجلس مشخص نیست.

پورابراهیمی گفت: با توجه به این که نمایندگان مجلس مشغول بررسی احکام بودجه سال آینده هستند، بنظر می رسد طرح آزادسازی سهام عدلت در سالجاری به سرانجام نخواهد رسید و شاید عدم تصویب فوریت بررسی طرح آزادسازی توسط مجلس نیز بدلیل مشغله نمایندگان تا پایان سال است.

این نماینده مجلس در خصوص ارزش پرتفوی سهام عدالت با توجه به ریزش قیمتها و شاخص در بورس اوراق بهادار نیز تصریح کرد: برآوردی که در تابستان امسال از پرتفوی سهام عدالت شد ارزش آن بالغ بر 95 هزار میلیارد تومان عنوان شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: در تابلوی بورس اوراق بهادار قیمت سهام شرکتها بر اساس ارزش تک برگ مشخص و دادوستد می شود که با توجه به این که سهام شرکتها سهام عدالت به صورت بلوکی است و معمولا سهام بلوکی ارزشی بیشتری نسبت به تک سهم و تک برگه ها دارند بنابراین افت بازار سهام اثر کمتری بر پرتفوی سهام عدالت گذاشته است.

وی در خصوص جامانده های سهام عدالت نیز گفت: این موضوع مورد قبول ما نیز هست که عده ای از گرفتن سهام عدالت جامانده اند و دولت باید در لایحه ای که قرار است به مجلاس ارائه کند، بخشی را به این موضوع اختصاص دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.