| کد خبر: 38813 |

شریک شرکت‌های خارجی شوید و صادرات کنید

تین نیوز |  روحانی دستور اکید خود را برای ارتقای کیفیت و افزایش صادرات، به خودروسازان اعلام کرد. برنامه‌هایی از جمله جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، تولید اشتراکی در داخل، بهبود کیفیت و رشد صادرات از جمله این دستورات بود که البته تمام این برنامه‌ها در سند چشم‌انداز ٢ ساله کشور آمده است.

اینکه این برنامه‌ها مورد تاکید رییس‌جمهور قرار می‌گیرد البته نشان از همت دولت برای اجرایی‌کردن برنامه‌های توسعه‌ای کشور است. این دستور را وزیر صنعت، معدن و تجارت در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو به خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی اعلام کرد.

در این جلسه محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به ارایه گزارشی از وضعیت صنعت خودرو از سوی وی به رییس‌جمهوری در هفته گذشته، گفت که رییس‌جمهوری بر رقابت‌پذیرشدن صنعت خودرو، در اولویت قرارگرفتن صادرات، انتقال دانش فنی و افزایش سطح کیفی و ایمنی خودروهای داخلی تاکید کرده است. براین اساس رییس‌جمهور از خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی خواسته با افزایش ارتباط با دانشگاه‌ها و مشارکت با شرکت‌های خارجی زمینه را برای افزایش صادرات قطعه و خودرو از کشور فراهم کنند.

همچنین در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست اقداماتشان برای انتقال سرمایه این شرکت‌ها از بخش‌های دیگر به بخش تولید خودرو را تسریع کنند. در ادامه محمدرضا نعمت‌زاده گفت که در تدوین استانداردهای مربوط به صنعت خودرو، زمان‌بندی‌ها باید با توجه به شرایط این صنعت صورت گیرد تا از تمدید چندباره موعد اجرای این استانداردها خودداری شود.

همچنین در این جلسه عنوان شد که دو خودروساز بزرگ کشور به جای صرف هزینه‌های کلان و جداگانه برای طراحی و تولید موتور و گیربکس، نسبت به سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید این محصولات در تیراژ بالا و اقتصادی اقدام کنند. این طرح‌ها هرچند مورد تایید فعالان بخش است و در اسناد بالادستی نیز بر آن تاکید شده اما تاکنون این برنامه‌ها اجرایی نشده است.

طرح بهبود مستمر برای جلب رضایت مشتریان که اعم از ارتقای کیفیت و ایجاد نوآوری یعنی تولید خودروهای جدید است، کمتر در خودروسازی‌های کشور به آن توجه شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.