| کد خبر: 38764 |

تسهیلات ارزی برای ناوگان حمل‌ونقل خوزستان

تین نیوز | مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خوزستان از ورود خودروهای پلاک اروندی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان خبر داد.
مسعود مصدقی با اشاره به فعالیت 161شرکت حمل‌ونقل مسافر در خوزستان افزود: به این منظور از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد که سطح خدمات جایگاه حمل‌ونقل نیز ارتقا می‌یابد. وی اضافه کرد: بخش خصوصی در این چارچوب ترغیب شده و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر هم اعلام آمادگی کرده‌اند.
مصدقی گفت: تسهیلات مزبور با سود 16درصد و با بازپرداخت پنج ساله به متقاضیان اعطا می‌شود که در این میان سهم آورده متقاضی 25درصد و بانک‌ها 75درصد خواهد بود.
وی ادامه داد: هر کدام از شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر متقاضی استفاده از تسهیلات مزبور تا سقف 40میلیارد ریال می‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود. مصدقي اظهار كرد: بحث ايمنی، موضوع بسيار وسيعي است كه شايد حدود 12 وزارتخانه در اين زمينه مي‌توانند ایفای نقش كنند.
 وي افزود: از آنجا كه 95 درصد حمل‌ونقل كشور به‌صورت جاده‌اي صورت مي‌گيرد طبيعي است كه حمل‌ونقل جاده‌اي از اهميت بالايي برخوردار است، زيرا ما در اين بخش نسبت به ساير حمل‌ونقل‌ها همچون هوايي و ريلي، شاهد تنوع مسير هستيم.
مصدقي تصريح كرد: استان خوزستان داراي 3 پايانه باربري است كه اين پايانه‌ها شامل پايانه بندر امام(ره)، شلمچه و چزابه است. اين پايانه‌ها از نظر جابه‌جايي كالا و مسافر از اهميت بالايي برخوردار هستند. وي عنوان‌كرد: در استان خوزستان 307شركت حمل‌ونقل كالا و 161 شركت مسافري وجود دارد كه استان خوزستان از نظر تعداد این شركت‌ها جزو چهار استان‌اول كشور است. همچنين تاكنون 21 مجتمع خدمات رفاهي بين‌راهي در استان به بهره‌برداري رسيده است. قبلا برنامه مدونی برای ساخت اين مراكز وجود نداشت اما اين برنامه‌ها هم‌اکنون در اداره‌كل حمل‌ونقل و پايانه‌هاي خوزستان تدوين شده است. مديرکل حمل‌ونقل و پايانه‌هاي خوزستان بيان‌كرد: براساس اين برنامه، 13 پاسگاه پليس‌راه در استان داريم و به دنبال افزودن 8 پاسگاه ديگر نيز هستيم زيرا رويكرد ما از ساخت پاسگاه، ايجاد بستر ايمني در شبكه راه‌ها است، زیرا پليس مي‌تواند در زمينه ايمن شدن شبكه راه‌ها به ما كمك كند.
وي در زمينه ميزان تلفات رانندگي جادهاي استان نیز گفت: در 7 ماه سال 92 تعداد فوتي‌هاي جاده‌اي 400 نفر بود كه در مدت مشابه امسال اين رقم به 392 نفر رسيد و ما در زمينه تلفات جاده‌اي 3 درصد كاهش را شاهد هستيم.
مديرکل حمل‌ونقل و پايانه‌هاي خوزستان ادامه داد: حجم ترافيك جاده‌اي استان بسيار سنگين است و همين ميزان كاهش تلفات نيز يك موفقيت است اما انتظار داريم تا پايان امسال با همكاري ديگر دستگاه‌ها همچون اورژانس، هلال احمر و پليس‌راه، اين رقم به میزان 10 درصد كاهش یابد كه اين مساله دور از دسترس نيست. وي اظهار كرد: در آذرماه امسال حدود 5/5 ميليون تردد خودرو در جاده‌هاي استان داشتيم كه اين آمار در مقايسه با ترددهاي ماه گذشته 13 درصد افزايش داشته و مديريت اين ترافيك سنگين در جاده‌ها كار سنگيني است و مي‌طلبد كه ما فكر اساسي براي توسعه راه‌ها در جهت مطلوب شدن ترددهاي جاده‌اي داشته باشيم.
مصدقي تصريح كرد: در 8 ماه سال 92، يك ميليون و 160 هزار سفر كاميوني انجام شد كه اين آمار در 8 ماه امسال به يك ميليون و 390 هزار سفر رسيد و حدود 20 درصد افزايش را شاهد بوديم. همچنین در این مدت جابه‌جايي بار به 25 ميليون تن رسيد که حدود 24 درصد افزايش تناژ را در جابه‌جايي‌ها نشان مي‌دهد.
 مديرکل حمل‌ونقل و پايانه‌هاي خوزستان بيان‌كرد: در پايانه بندر امام(ره) نيز در 8 ماه سال 92، 420 هزار سفر كالايي صورت گرفت كه اين ميزان در سال 93 به 590 هزار سفر رسيد و رشد 41 درصدي محقق شده است. ميزان تناژ كالا در 8 ماه 92 نيز به 9 ميليون تن رسيد که رشد 44 درصدي را نشان می‌دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.