| کد خبر: 38398 |

راه اصلی پاتاوه - دهدشت؛ ۱۰۰ کیلومتر از مسیر و ۲ ساعت از زمان سفر را می کاهد

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه اصلی پاتاوه-دهدشت گفت: تاکنون63کیلومتر از این محور 136 کیلومتری به اتمام رسیده و زیر عبور است و مابقی مسیر در دست ساخت است که با بهره برداری از آن شاهد کوتاه شدن حدود 100 کیلومتر از مسیر موجود و کاهش 2 ساعت زمان سفر هستیم.
 
به گزارش تین نیوز  از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار کهگیلویه و بویر احمد و جمعی از معاونان و مدیران شرکت از پروژه پاتاوه-دهدشت بازدید کرد.
 
علی نورزاد در این بازدید ضمن با اهمیت شمردن استان کهگیلویه و بویراحمد در شبکه راه های سراسری کشور گفت: این استان حلقه ارتباطی مرکز و شمال کشور با بنادر استان های خوزستان و بوشهر به حساب می آید.
 
وی اضافه کرد: تلاش ما اتصال این استان به شبکه ریلی، آزادراهی و بزرگراهی کشور است تا علاوه بر توسعه زیرساخت های حمل و نقل، در فرآیند توسعه اقتصادی این استان نیز سهیم باشیم.
 
نورزاد یادآور شد: راه اصلی پاتاوه-دهدشت بخشی از مسیر راه اصلی شهرضا-بهبهان به طول 390 کیلومتر است که 254 کیلومتر آن در دست بهره برداری است و 136 کیلومتر آن حدفاصل پاتاوه-دهدشت در قالب 4 قطعه به اجرا درآمده است.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه افزود:  قطعه 1 به طول 26 کیلومتر و قطعه 4 به طول 18 کیلومتر هم اکنون زیرعبور است و عملیات اجرایی در قطعه های 2 و 3 در حال اجرا است.
 
وی عبور از رشته کوه های زاگرس را موجب سختی کار و پیچیده شدن عملیات اجرایی عنوان کرد و گفت: کوهستانی بودن مسیر و موقعیت آب و هوایی منطقه سبب شده تا ساخت این محور به عنوان یکی از سخت ترین پروژه های زیربنایی کشور، نیازمند احداث تونل ها و پل های فراوان و راه های دسترسی باشدکه به این موارد بایست برودت هوا در بیشتر ماه های سال را نیز اضافه کرد.
 
نورزاد ادامه داد: البته عبور از زاگرس سبب شکل گیری مناظر طبیعی بسیار بکری در حاشیه محور پاتاوه-دهدشت نیز شده است که همین موضوع سبب شد تا تلاش فراوانی برای ساخت این مسیر  بدون آسیب به بافت طبیعی منطقه و حفظ محیط زیست صورت گیرد که این امر تا کنون رضایتبخش بوده است.
 
وی همچنین از آمادگی وزارت راه و شهرسازی خبر داد تا با همکاری بخش خصوصی و احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی به تقویت جاذبه های گردشگری مسیر کمک کند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی مجموع هزینه های صرف شده در این پروژه را تاکنون 2 هزار 100 میلیارد ریال عنوان و نیاز به 2 هزار 500 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام آن را پیش بینی کرد.
 
نورزاد در پایان اظهار داشت: علی رغم مشکلاتی که در رابطه با تخصیص اعتبارات وجود دارد، تلاش دولت یازدهم به اختصاص اعتبارات قابل توجه در زمینه عمرانی به استان های کمتر توسعه یافته ای چون کهگیلویه و بویر احمد است تا پروژه هایی مثل پاتاوه-دهدشت با سرعت بیشتری به انجام برسد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.