| کد خبر: 38379 |

لیزینگ‌های دریایی تشکیل شود

تین نیوز | لیزینگ‌های دریایی می‌تواند با مشاركت اعضای مرتبط با این صنعت اعم از سازندگان، مصرف‌كنندگان، بهره‌برداران، بانك‌ها و بیمه‌ها ایجاد شوند.

رئیس كمیته كشتی‌سازی انجمن مهندسی دریایی با طرح این پرسش كه آیا كشتی‌سازی سودآور است یا خیر گفت: اولین قدم برای اینكه تأمین مالی شكل بگیرد این است كه سرمایه‌گذار متقاعد شود كه این صنعت سودآور است یا خیر.

پیمان مسعودزاده با اشاره به آمارهای جهانی افزود: بیش از 85 درصد تناژ تولید جهانی در كشورهای چین، كره و ژاپن است و علی‌رغم اینكه كره در سایر زمینه‌ها هم حرف برای گفتن دارد اما هیچگاه استراتژی خود در صنعت دریا را رها نكرده است یا در كشور چین همواره صنعت دریایی در اولویت اول قرار دارد.

وی هلند، آلمان، نروژ، استرالیا، انگلیس، ایتالیا و آمریكا را از كشورهای دارای صنعت دریایی عنوان كرد و افزود: با این اوصاف می‌توان نتیجه‌گیری كرد كه صنعت دریا سودآور است. اما اینكه چرا این صنعت در كشور ما سودآور نیست و مشتری حاضر است به چین سفارش دهد و هزینه حمل را متقبل شود اما به داخل سفارش ندهد بیشتر مربوط به روش‌های تأمین منابع مالی است. آنها روش‌هایی برای تأمین مالی صنایع خود پیش‌بینی كرده اند كه برای خریدار مقرون به صرفه است.

رئیس كمیته كشتی‌سازی انجمن مهندسی دریایی با اشاره به سودآور بودن صنعت دریایی افزود: هیچ صنعتی در كشور از نظر اشتغال، گردشگری، سلامت، امنیت و كاهش تورم همپای صنعت دریایی نیست.

وی داشتن آمارهای رسمی و آمارهایی در حوزه‌های ظرفیت‌های خالی صنایع، بهره‌وری، ضریب اشتغال و سودآوری در این صنعت را ضروری دانست و تصریح كرد: این آمارها باید رسماً پایش و گزارش شود ، تا به برنامه ریزی ها كمك کند.

مسعودزاده با بیان این نكته كه نباید صرفاً به بانك‌ها و صندوق‌ها توجه داشت گفت: در یک اقتصاد سالم و تولیدگرا نقش بانك‌ها، بیمه‌ها و لیزینگ‌ها مساوی خواهد بود.

وی در ادامه با بیان لزوم ایجاد شركت لیزینگ دریایی گفت: لیزینگ دریایی می‌تواند با مشاركت اعضای مرتبط اعم از سازندگان، مصرف‌كنندگان، بهره‌برداران، بانك‌ها و بیمه‌ها تشكیل شود، از تعمیرات و ساخت تجهیزات شروع كند تا به بحث كشتی‌سازی برسد.

مسعودزاده با بیان لزوم ایجاد بانك دریایی تخصصی افزود: با ایجاد این بانك طرح‌های دریایی می‌تواند به این بانك ارجاع شود.

رئیس كمیته كشتی‌سازی انجمن مهندسی دریایی گفت: همه صنعت دریایی را نباید شناورهای بزرگ ببینیم، شناورهای كوچك و تفریحی، یدك‌كش‌ها و پشتیبان شناورهای آلاینده هم جزیی از صنعت دریایی هستند و مزیتی كه در این شناورها وجود دارد شاید در شناورهای بزرگ و پهن‌پیكر وجود نداشته باشد.

وی با بیان لزوم توجه به بحث اسقاط كشتی گفت: هند و پاكستان در دنیا دو كشور بزرگی هستند كه درآمد بسیار بالایی از محل اسقاط كشتی‌ها كسب می‌كنند. هنگامی كه نوسازی صنایع‌دریایی افول می‌كند صنعت اسقاط کشتی از رشد خوبی برخوردار می شوند و كشور هایی كه از این دو صنعت برخوردار باشند می‌توانند از بحران‌های جهانی به خوبی عبور كنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.