| کد خبر: 38355 |

ضرورت برنامه‌ریزی ۱۰ ساله برای پروژه‌های ترافیکی مرکز قزوین

تین نیوز | رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین گفت: برای بهبود اوضاع ترافیکی شهر باید طوری برنامه‌ریزی کرد که در 10 سال آینده دچار مشکل نشویم.
 
دومین کارگاه آموزشی شورایاران ظهر امروز با حضور محمدرضا صدیقی رئیس کمیسیون شورایاری، حسین صلح‌جو رئیس کمیسیون فرهنگی، فرج‌الله فصیحی رامندی رئیس کمیسیون خدمات شهری، مدیران شهری، شورایاران و رؤسای نواحی در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد.
 
حکمت‌الله داوودی در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: با راه‌اندازی تندروها در سطح شهر، کمتر از 10 دقیقه از دورترین نقطه شمالی شهر، به جنوب دسترسی پیدا می‌کنیم.

رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر قزوین با بیان اینکه پروژه‌های تدوین شده در راستای سیاست‌های کلی شورا شکل گرفته و به حیات خود ادامه می‌دهند، تصریح کرد: این پروژه‌ها در سال 1400 کامل می‌شوند و یکی از مهمترین نتایج آن‌ها ترافیک روان در شهر خواهد بود.

داوودی با اشاره به مشکلاتی که در بافت مرکزی شهر وجود دارد، ادامه داد: وجود بناها و میراث ارزشمند تاریخی اجازه ساخت تقاطع در برخی از مکان‌ها از جمله میدان آزادی را نمی‌دهد چراکه در محدوده مرکزی، سیاست‌های استفاده از حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس تدوین شده است.

این عضو شورای شهر از راه‌اندازی خطوط BRT در قزوین برای سرعت در ناوگان حمل و نقل شهری و خدمات‌رسانی به مردم خبر داد و گفت: این مهم در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون ترافیک شورا با بیان اینکه بیشترین برنامه‌ریزی‌ها در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک برای استفاده از خودروهای عمومی در شهرها تدوین شده است، ادامه داد: تجهیز سیستم تاکسیرانی و اتوبوسرانی در کنار ایجاد ایستگاه‌های انتظار مجهز برای استفاده شهروندان در شرایط جوی مختلف در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در ادامه ایمن‌سازی معابر را گامی در راستای دست‌یابی به اهداف مهم ترافیکی برشمرد و افزود: در مسیرهایی از جمله خیابان نوروزیان با نصب تجهیزاتی همانند نرده‌کشی، ایمن‌سازی معبر را در دستور کار قرار دادیم و این مهم منجر به کاهش آمار تصادفات منجر به فوت شده است.  

داوودی یکی از مهمترین مشکلات جدی شهرها را ترافیک اعلام کرد و ادامه داد: در این شرایط تردد بسیار سخت و دسترسی‌ها اندک شده است و شهر قزوین نیز در این زمره قرار گرفته و با مشکلات زیادی مواجه شده است.

وی تصادفات را دومین عامل مرگ و میر در جاده‌ها و داخل شهرها برشمرد و عنوان کرد: در سال گذشته 18 هزار نفر بر اثر تصادف در کشور کشته شدند، این آمار تلنگری است تا از اکنون به فکر حل مشکل ترافیک و رفع موانع موجود، باشیم.

این مسئول با اشاره به موقعیت راه‌های قزوین و اینکه در مسیر تردد چندین استان کشور وجود داشته و از سویی کارخانه‌های زیادی در اطراف آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: سر ریز ترافیکی این ترددها به شهر قزوین تحمیل می‌شود و از حجم بالایی برخوردارند.

رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر قزوین در رابطه با سیاست‌هایی که برای قیمت اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و آژانس‌ها اتخاذ شده است، عنوان کرد: تلاش بر این بوده تا قیمت‌گذاری‌ها طوری باشد که به اقشار آسیب‌پذیر لطمه وارد نشود تا حمل و نقل ارزان قیمت در اختیار آنها قرار بگیرد.

گفتنی است، در این جلسه همچنین وهاب میزانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین نیز مباحث مختلفی در رابطه با مباحث ترافیکی مطرح کرد و شورایاران و رؤسای نواحی مختلف شهری مشکلات، خواسته‌ها و پیشنهاداتی در رابطه با مباحث ترافیکی ناحیه خود برای رسیدگی مسئولان مطرح کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.