| کد خبر: 38330 |

بهره‌برداری فاز اول طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تا ۳ سال آتی

تین نیوز | حسن روحانی رئیس‌جمهور وی با اشاره به طرح احداث راه برازجان - گناوه و گناوه - دیلم گفت: اعتبارات لازم برای این طرح پیش بینی شده است و انشاء الله این طرح در سال‌های ۹۴ و ۹۵ عملیاتی خواهد شد.
 
به گزارش تین نیوز از  وزارت راه و شهرسازی٬ حسن روحانی صبح امروز چهارشنبه ۲۴ دی در نشست خبری در پایان سفر استانی به بوشهر با اشاره به ساحلی بودن استان بوشهر اظهار کرد: بوشهر استانی ساحلی است که می‌تواند با همسایگان جنوبی خود رابطه خوبی در سیاحت، علم و فرهنگ برقرار کند.
 
رئیس جمهور با تاکید بر این که سیاست دولت یازدهم تعامل سازنده با جهان به ویژه همسایگان جنوبی خلیج فارس است گفت: جمهوری اسلامی ایران از دیرباز با همسایگان جنوبی خلیج فارس روابط خوبی داشته است؛ چراکه ریشه فرهنگی منطقه ما یکی و همه ما افتخار داریم که دینمان اسلام است و راه و رسم پیامبر اسلام (ص) را در پیش می‌گیریم.
 
وی با اشاره به طرح‌های پیش بینی شده برای استان بوشهر یادآور شد:‌ یکی از مطالبات مردم استان بوشهر احداث راه خروجی جدید برای مردم این شهر بود که این طرح از سوی دولت بررسی و مورد تایید قرار گرفت.
 
وی با اشاره به تعیین ۱۱ طرح اجرایی و عملیاتی از سوی دولت برای استان بوشهر گفت: یکی دیگر از نیازهای مردم بوشهر مسئله پس ماندهای شهری و فاضلاب این استان بود که در دولت اعتبارات لازم برای تکمیل این طرح در نظر گرفته شد.
 
وی با اشاره به طرح احداث راه برازجان - گناوه و گناوه - دیلم گفت: اعتبارات لازم برای این طرح پیش بینی شده است و ان شاء الله این طرح در سال‌های ۹۴ و ۹۵ عملیاتی خواهد شد.
 
روحانی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تصریح کرد: اولین فاز این طرح ظرف ۳ سال آینده اجرا می‌شود و ان شاء الله با اجرایی و عملیاتی شدن این طرح ظرفیت‌های بندر بوشهر به دو برابر فعلی می‌رسد. همچنین با عملیاتی شدن این طرح صادرات و واردات بندربوشهر از ۷ میلیون تن کالا در آینده به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.
 
وی با بیان این‌که اجرایی شدن این طرح در مجموع تحول بسیار بزرگی در صادرات و واردات کالا در بوشهر ایجاد می‌کند اظهار کرد : یکی دیگر از تصمیماتی که دولت در مورد استان بوشهر اتخاذ کرد تصویب تبدیل بوشهر به منطقه آزاد بود. ما این طرح را در دولت تصویب کردیم و ان شاء الله نیز لایحه آن به زودی تقدیم مجلس می‌شود. این طرح می‌تواند منشاء تحولات بزرگی برای سرمایه گذاری در استان باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.