| کد خبر: 38319 |

آغاز عملیات توسعه بندربوشهر با سه پروژه مهم زیربنایی

تین نیوز | معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین با سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به بوشهر خبرداد و گفت: عملیات توسعه این بندر با 530 میلیارد تومان آغاز شد و قرار است ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به بیش از دو برابر افزایش یابد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی جهاندیده افزود: هم اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر سالانه بیش از 7 میلیون تن است و با احداث سه پروژه مهم در بندر نگین ظرفیت و بارگیری این بندر به بیش از 15 میلیون تن در سال افزایش می یابد.
 
وی تصریح کرد: در طرح توسعه بندر نگین بوشهر سه پروژه مهم احداث می شود که بندر کانتینری با 280 میلیارد تومان، پایانه مواد فله مایع با 50 میلیارد تومان و پایانه چند منظوره با 200 میلیارد تومان طی 30 ماه توسط پیمانکار آن احداث می شود.
 
جهاندیده با اشاره به میزان سرمایه گذاری در بنادر کشور، افزود: با توجه به برنامه ریزی سازمان بنادر و دریانوردی طی 10 ماه گذشته بیش از 4 هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف بنادر شمالی و جنوبی کشور توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده که 530 میلیارد تومان آن مربوط به طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین است.
 
معاون سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با احداث پایانه کانتینری در جزیره نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر سالانه بیش از 600 هزار کانتینر خواهد بود که در 300 هزار مترمربع زمین در این جزیره احداث می شود.
 
وی با اشاره به ظرفیت های توسعه بندر بوشهر یادآور شد: هم اکنون آبخور این بندر برای پهلوگیری کشتی های تجاری حدود 10.5متر است، اما با طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین آبخور پهلوگیری کشتی های تجاری در یان بندر به بیش از 12.5 متر افزایش می یابد.
 
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: به علت قرار گرفتن در محدوده شهری توسعه بندر بوشهر از نظر پسکرانه ها امکانپذیر نبود، اما در جزیره نگین وسعت زمین مورد نیاز برای توسعه پسکرانه های این بندر زیاد است و به منظور افزایش ارزش افزوده در این بندر، می توان طرح های توسعه زیادی را به اجرا در آورد.
 
وی در پایان با اشاره به مزیت های توسعه دریا محور استان بوشهر، تاکید کرد: با افتتاح طرح های توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین توسعه دریا محور استان بوشهر با سرعت بیشتری دنبال می شود تا از ظرفیت های سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در این بندر و سایر بنادر کشور بیش از پیش استفاده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.