| کد خبر: 38317 |

آخرین وضعیت درخواست زنگنه از آخوندی درباره واگذاری فرودگاه‌های نفت

تین نیوز | محمد ایلخانی مدیرعامل شرکت فرودگا‌ه‌های کشور با بیان اینکه ۹ فرودگاه شرکت نفت مشروط بر تعیین نحوه تامین منابع مالی آن‌ها به شرکت فرودگاه‌های کشور تحویل می‌شود گفت: با توجه به اینکه این فرودگاه‌ها درآمد زیادی ندارند باید مشخص شود که هزینه آنها چگونه و توسط چه کسانی تامین می‌شود.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد علی ایلخانی ، درباره نامه وزیر نفت به وزیر راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری ۹ فرودگاه تحت حاکمیت وزارت نفت به شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: شرکت نفت ۹ فرودگاه در مناطق نفتی دارد که مدیریت آنها در حال حاضر بر عهده وزارت نفت است و آقای زنگنه طی نامه‌ای به دکتر آخوندی درخواست کرده تا شرکت فرودگاه‌ها این ۹ فرودگاه را تحویل بگیرد و فرودگاه‌های کشور را به صورت یکپارچه اداره کند.
 
وی افزود: شیوه در اختیار گرفتن این ۹ فرودگاه تحت حاکمیت شرکت نفت توسط شرکت فرودگاه‌های کشور در حال بررسی است و گزارش آن را به آقای وزیر ارائه می‌دهیم، ضمن اینکه طبق گفته دکتر آخوندی باید طی مذاکره با شرکت نفت جزئیات کامل واگذاری مشخص شود.
 
وی با بیان اینکه فرودگاه‌داری یکپارچه در کشور نتیجه بهتری خواهد داشت افزود: اما با توجه به اینکه صنعت حمل و نقل هوایی یک صنعت ضررده است هرچه تعداد فرودگاه‌های تحت حاکمیت دولت بیشتر شود ضرر آن نیز بیشتر است.
 
ایلخانی فرودگاه‌های ماهشهر، خارک، لاوان، سیری، کنگان، بهرگان، عسلويه، مسجد سليمان و گچساران را فرودگاه‌های شرکت نفت معرفی کرد و ادامه داد: در حال بررسی کارشناسی هزینه سالانه این فرودگاه‌ها هستیم. با توجه به اینکه این فرودگاه‌ها درآمد زیادی ندارند باید مشخص شود که هزینه آنها چگونه و توسط چه کسانی تامین می‌شود؛ اگر این موارد مشخص شود نظر خود را درباره تحویل این فرودگاه‌ها اعلام می کنیم و در صورت موافقت وزارت نفت فرودگاه‌ها را تحویل می‌گیریم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.