| کد خبر: 38293 |

درآمد فراپروازی باید خرج تجهیزات فضای کشور و بروز سازی آنها شود

وبلاگ تین نیوز، محمدعلی ایلخانی | اکنون که دستورالعمل جدید تاسیس شرکت‌های هواپیمایی رونمایی می‌شود فرصت خوبی است تا شرکتهای هواپیمایی درباره هزینه‌های فرودگاهی خود به هنگام تاسیس توجه کنند.

در 15 سال گذشته تلاش کردیم زیان شرکت فرودگاه‌ها از درآمد فراپروازی جبران شود اما امروز درآمد فراپروازی باید خرج تجهیزات فضای کشور و بروز سازی آنها شود. استقبال از فضای کشور و تقاضای بین‌المللی به قدری است که سیستم‌های فعلی توانایی ارائه خدمات به پروازها را ندارند و باید توسعه یابد. 
بعد از مذاکرات 1+5 این استقبال از سوی شرکت‌های سازنده اروپایی که در بخش تجهیزات فرودگاهی و هوایی فعالیت می‌کنند انجام شد و پیشنهاداتی به ما شده است. 
قطعاً پس از انعقاد قرارداد با شرکت‌های اروپایی و توسعه سیستم‌های فرودگاهی و نظارتی توانایی ارائه خدمات به پروازهای خارجی و پروازهای عبوری از فضای کشور ارتقا می‌یابد. 
90 درصد درآمد شرکت فرودگاه‌ها مربوط به عوارض نشست و برخاست و عوارض مسافری و 10 درصد از محل غیر هوانوردی نظیر خدمات تجاری و بازرگانی در فرودگاه‌ها است. 
در مجموع هزینه‌های یک ایرلاین حدود 4 درصد مربوط به نشست و برخاست است که این رقم هم در بسیاری از فرودگاه‌های کشور مشمول تخفیف می‌شود.  شرکت‌های هواپیمایی باید توجیه باشند که این هزینه 4 درصدی را در مجموعه هزینه‌های خود در نظر داشته و پرداخت به موقع داشته باشند. 
لازم است به موضوع تمرکز خدمات فرودگاهی در مجموعه فرودگاه‌های کشور توجه شود؛ ایرلاین‌های تازه تاسیس باید بدانند که لازم است خدمات فرودگاهی را خریداری کنند و نوع فعالیت را سازمان هواپیمایی تعیین می‌کند. 
 همچنین لازم است به منظور جلوگیری از کنسلی یا تاخیر پروازها با استفاده از سیستم‌های کمک ناوبری که در اختیار بخش عملیات ایرلاین‌ها قرار گرفته است، وحدت رویه عملیاتی ایرلاین‌ها اجرایی شود.

برگرفته از خبر فارس

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.