| کد خبر: 38280 |

کاهش بهای طلا در بازار جهانی

تین نیوز | طلا در بازار جهانی با نگرانی‌های فزاینده سرمایه گذاران نسبت به دورنمای رشد اقتصاد جهانی و افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا، از بالاترین قیمت مشاهده شده در 12 هفته گذشته اندکی کاهش یافت.
 
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات چهارشنبه بازار سنگاپور 0.5 درصد کاهش یافت وبه 1225 دلار رسید و تا اواسط روز به وقت محلی 1228 دلار معامله شد.
 
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 0.5 درصد کاهش یافت و به 1228 دلار رسید.
 
طلا روز گذشته به 1244 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از 23 اکتبر بود اما در پی نگرانی‌ها نسبت به بحران سیاسی یونان و احتمال خروج این کشور از منطقه یورو که باعث ضعیف شدن یورو شد، با 0.2 درصد کاهش روبرو شد.
 
ذخایر اس پی دی آر گولد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان و معیار سنجش رضایت سرمایه گذاران است، پس از افزایش در روز جمعه، برای دومین روز کاهش یافت.
 
بانک جهانی پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی را کاهش داده زیرا بهبود اقتصاد آمریکا و ریزش قیمت نفت نتوانسته کندی اقتصاد اروپا و چین را جبران کند. این امر بزرگ‌ترین کاهش قیمت مس از سال 2009 تاکنون را به دنبال داشت به طوریکه بازارهای فلزات ارزشمند را تحت تاثیر قرار داد و منجر به کاهش قیمت این فلزات شد.
 
طلا به یورو پس از اینکه وزیر دارایی یونان اظهار کرد این کشور در صورت پیروزی حزب مخالف ممکن است از منطقه ارزی یورو خارج شود، در پایین رکورد بالای اخیر خود قرار گرفت.
 
به گفته معامله‌گران طلا، ضعف دلار و خرید در بازارهای فیزیکی چین از قیمت طلا پشتیبانی کرده است با اینهمه همه نسبت به صعود طلا در سال جاری میلادی هنوز متقاعد نشده اند. بانک بارکلیز انتظار دارد طلا امسال به سطح 1130 دلار در هر اونس برسد که پایین‌ترین قیمت این فلز ارزشمند از سال 2010 خواهد بود.
 
تحلیلگران گروه گولدمن ساش و سوسیته جنرال کاهش بیشتر قیمت طلا در سال 2015 را پیش بینی کرده اند در حالیکه گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند و تی دی سکیوریتیز انتظار بهبود قیمت این فلز زرد را دارند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا از سپتامبر سال 2011 که به رکورد بالای 1900 دلار صعود کرده بود، 35 درصد نزول کرده و پس از سقوط 28 درصدی در سال 2013، سال گذشته 1.4 درصد کاهش یافت که دومین سقوط سالانه متوالی بود.
 
انجمن طلای چین در ژوئن اعلام کرد جریان جهانی طلا از غرب به شرق با افزایش درآمدها که تقاضا برای این فلز ارزشمند را بالاتر می‌برد، حداکثر دو دهه ادامه پیدا خواهد کرد. آسیا حدود 63 درصد از مصرف جهانی جواهرات، شمش و سکه طلا در سال 2013 را تشکیل داد و هند و چین بزرگ‌ترین مصرف کنندگان این فلز در جهان بودند.
 
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 1.4 درصد کاهش یافت و به 16.813 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.6 درصد کاهش، به 1233 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 1.8 درصد کاهش، 800 دلار معامله شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.