| کد خبر: 38258 |

افزایش همکاری های تجاری با توسعه بنادر ایران و امارات

تین نیوز | مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیات همراه در سفری سه روزه از بنادر کشور امارات متحده عربی دیدار کردند.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، در جریان این سفر طرفین بر گسترش همکاری های دو جانبه در امور حمل و نقل دریایی و بندری و سرمایه‌گذاری تاکید کردند. همچنین ملاقات با مقامات حمل و نقل و مسئولان بنادر امارات بخش دیگری از برنامه کاری این هیات بود.
 
افزایش همکاری های تجاری از طریق توسعه بنادر دو کشور و حمل و نقل دریایی یکی از بخش های مهم و راهبردی مطرح در این سفر بود که با حضور مقامات و نمایندگان دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
حاصل این مذاکره، توافقی بود که بر اساس آن قرار است دو کشور برای اجرایی شدن بندهای زیر، اقدام عملیاتی انجام دهند:
 
«بررسی و اعلام نظر درباره متن پیش نویس موافقنامه کشتیرانی تجاری-دریایی دو کشور از سوی طرف اماراتی»، «بررسی و اعلام نظر در خصوص متن پیش نویس یادداشت تفاهم خواهرخواندگی بنادر شهیدرجایی و جبلعلی از سوی طرف اماراتی»، «بررسی و اعلام نظر پیرامون پیش نویس یادداشت تفاهم سفرهای نزدیک به ساحل از سوی طرف اماراتی» و «تعیین طرف های تماس برای پیگیری موضوعات بندری و دریایی از سوی دو کشور» برخی از بندهای بودند که دو کشور برای اجرای آن به تفاهم رسیدند.
 
همچنین «توافق طرفین برای برگزای نشست های مشترک بندری و دریایی به صورت منظم و دوره ای در بازه های زمانی شش ماه یا یکسال»، «آمادگی طرفین برای رفع مشکلات شناورهای سنتی در بنادر ایران و امارات» بندهای دیگری از این تفاهم هستند.
 
در جریان این سفر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیات همراه از بنادر شارجه، خالد و جبل علی دیدار کردند.
 
بخش دیگری از این سفر به ملاقات با حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی، نماینده ولی فقیه در امارات متحده عربی و نمایندگان تجار ایرانی مقیم امارات و تعدادی از مالکان لج های سنتی اختصاص داشت که در جریان آن موضوعات مختلفی از جمله تعرفه های بندری، کاهش هزینه سفرهای دریایی و ارائه تسهیلات به شناورهای سنتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
در جریان نشست سعیدنژاد از النعیمی وزیر مشاغل عام کشور امارات و سلطان بن سلیم رئیس شرکت DP World دعوت کردند تا در مراسم کلنگ زنی ترمینال شماره 3 بندر شهیدرجایی در دی ماه سال جاری حضور داشته باشند که طرف اماراتی آمادگی خود را برای حضور در این مراسم اعلام کرد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.