| کد خبر: 38211 |

افزایش رفاه شهروندان با اجرای طرح خط سفید در منطقه دو

تین نیوز | مدت زمان زیادی از اجرای پروژه خط سفید نمی گذرد. پروژه ای که در راستای سیاست های مدیریت شهرداری تهران مبنی بر بحث توسعه پایدار، ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش رفاه جامعه  اجرایی شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شهرداری منطقه دو ، عابد ملکی در خصوص اجرای طرح خط سفید بیان کرد: بسترسازی برای رانندگی اصولی و درست، افزایش و ارتقاء فرهنگ شهروندی ، ارتقاء فرهنگ سلامت اجتماعی و نظم و انضباط و مهمتر از همه تمایل به قانون گرایی و گسترش فرهنگ صبر و آرامش در دستورکارش دارد. در این خط سفید علائم و خطوط مربوط به عبورومرور خودروها وعابران پیاده به ویژه در تقاطع ها، چهارراه ها اصلاح و نقاط گذر عابران درساماندهی و تفکیک شد تا شاهد رعایت تقدم و تأخر در تردد شهروندان باشیم.

چراکه تاکنون در بخش های مختلف پایتخت با معضلی به نام ترافیک روبه رو بوده ایم و عبورومرور ناصحیح اتومبیل ها و رفتارهای غلط ترافیکی یکی از دلایل آن به شمار می آمد.

نتیجه اش هم آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی در پایتخت بود. اما حالا طرح خط سفید به کمک آمده است.
طرح خط کشی ها افراد را در عبور و مرور راهنمایی می کنند و اگر شهروندی به علائم توجه نکرد، شناسایی و جریمه می شود.

البته برای اجرای طرح حتی در منطقه 2 که از معابر حیاتی بسیاری تشکیل شده، هر آنچه که مربوط به عبور و مرور ترافیکی می شود مانند تابلوهای راهنمایی و رانندگی اصلاح یا در حال اصلاح هستند یا تقاطع‌های فرحزادی- ایوانک، فرحزادی – دادمان، خوردین- دادمان و سرو با تابلوها و خط کشی ها آماده  شده اند و امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن  طرح  را در منطقه اجرایی کنیم.

چون معتقدیم با اصلاح هندسی معابر و خط کشی ها از این پس شهروندان خود را ملزم به رعایت و توقف در حریم تعیین شده در تقاطع ها می دانند و احتمالا در کمتر تقاطعی رانندگان با بی احتیاطی بر روی خط ایست توقف می کنند.

گرچه دوربین های ثبت تخلف هم عملکرد رانندگان را ثبت و ضبط کرده و براساس قانون اعمال می شود. اما برای کسب نتایج بهتر به مشارکت شهروندان هم نیازمندیم.

در واقع با همه کارهای صورت گرفته  این تک تک افراد هستند که با رعایت قوانین می توانند در پروژه  مشارکت داشته باشند. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.