| کد خبر: 38193 |

ادامه برخورد با متخلفان هوایی

آزادسازی بلیت هواپیما در گرو ثبات بازار

تین نیوز | در حالی که طرح متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما از ابتدای تابستان امسال با هدف آماده شدن بازار برای کلید زدن آزادسازی نرخ ها شروع شد اما هنوز اقدامات جدید سازمان هواپیمایی تنها در حوزه برخورد با متخلفان خلاصه شده و طرح جدیدی در دستور کار قرار ندارد.
 
پس از آغاز اجرای طرح متنوع سازی رییس سازمان هواپیمایی کشوری رسما اعلام کرد این طرح شش ماه به طول خواهد انجامید و پس از آن با در نظر گرفتن شرایط دقیق بازار آزادسازی بلیت هواپیما عملی می‌شود.
 
اما پس از این اظهارات و به دنبال مشخص شدن محدودیت‌های بازار هواپیماهای داخلی در ایران سازمان هواپیمایی رسما اعلام کرد تا زمانی که شرایط بازار فراهم نشود نمی توان نسبت به آزادسازی نرخ ها اقدام خاصی صورت داد.
 
فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح آزادسازی و نبود یک تناسب حداقلی بین ظرفیت‌های عرضه و تقاضای موجود باعث شده که تا زمان فراهم آمدن شرایط لازم و اضافه شدن هواپیماهای جدید به ناوگان عملا طرح آزادسازی به بایگانی سپرده شود.
 
با وجود این اما طرح متنوع سازی بلیت هواپیما نیز که براساس آن شرکت ها می توانستند 30 درصد بالاتر و یا پایین تر از نرخ مصوب قبلی بلیت‌های هواپیمای خود را بفروشند نیز تاکنون با ابهام های مختلفی همراه شده که یکی از اصلی ترین آن‌ها گرانفروشی و یا دور زدن قانون از سوی برخی شرکت ها است.
 
شبکه سراسری فروش بلیت هواپیما در ایران این امکان را به برخی از آژانس‌های هواپیمایی داده که با استفاده از زمان‌های پیک سفر و یا اضافه کردن نام مسافران به برنامه های پروازی جدید خود اقدام به فروش بلیت با قیمتی بیشتر کنند.
 
مساله‌ای که از ابتدای سال تاکنون به شکل مداوم از سوی سازمان هواپیمایی با آن برخورد شده و منجر به تعطیلی برخی آژانس‌های متخلف شده است.
 
همان طور که روز گذشته نیز طبق اعلام سازمان با 55 آژانس هواپیمایی برخورد صورت گرفته و پروانه کار آن‌ها باطل شده است.
 
البته تعداد آژانس‌هایی که در این زمینه تذکر کتبی گرفته و باید در آینده نزدیک روال کار خود را تصحیح کنند نیز بیش از این عدد است.
 
هر چند هنوز برنامه خاصی برای آغاز آزادسازی بلیت هواپیما وجود ندارد اما اقدامات این چنینی برخی از آژانس‌های هواپیمایی نشان می دهد در صورت بالا نبردن اهرم های نظارتی و کنترل بازار قطعا در اجرای آزادسازی این مردم خواهند بود که ضربه می‌خورند و مسافرانی که باید برای برنامه‌های سفری خود بسیار بیشتر از آنچه که معمول بهای بلیت هواپیما است پرداخت کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.