| کد خبر: 38186 |

طرح‌های اجرایی ویژگی اتاق پویا است

تین نیوز | اتاق بازرگانی همواره به‌عنوان مشاور سه قوه، بر اساس قوانین کشوری شناخته شده است. با توجه به این امر، این پارلمان بخش خصوصی می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های اساسی نیز تاثیرگذار باشد. برای تحقق این امر ارائه طرح‌های کارآمد و عملیاتی می‌تواند این امکان را به اتاق‌های بازرگانی بدهد که در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور تاثیرگذار باشند.

این طرح‌ها باید توسط کمیسیون‌های مختلف تدوین و ارائه شود. طرح‌های تدوین شده در اتاق‌های بازرگانی باید به‌گونه‌ای تدوین شود که بتواند در تحقق اهداف مورد نظر و منفعت جامعه تاثیرپذیر باشد. همچنین هم اندیشی‌هایی که در اتاق‌های بازرگانی به ارائه پروژه‌ها ختم می‌شود، می‌تواند از منظر اقتصادی در بهبود اقتصاد کشور موثر واقع شود و فضای اقتصادی را پویا کند.

دولت به‌عنوان مجری اصلی طرح‌های اتاق بازرگانی با اجرای پروژه‌هایی که توسط این پارلمان بخش خصوصی تدوین می‌شود، قطعا نقش مهمی در پویایی اتاق خواهد داشت. بنابراین توجه دولت به این طرح‌ها می‌تواند انگیزه را در اتاق‌های بازرگانی بالا ببرد.
 
متاسفانه در چند سال اخیر به خصوص در دولت گذشته شاهد حمایت دولت از طرح‌های اجرایی اتاق بازرگانی نبودیم. اما در دولت فعلی با رویکرد توسعه اقتصادی این پروژه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. طرح‌هایی که در اتاق بازرگانی با پایه کاهش تورم اقتصادی ارائه می‌شود، همواره مورد توجه دولت جدید بوده است.

با توجه به اینکه احتمال لغو تحریم‌ها وجود دارد، نقش اتاق‌های بازرگانی می‌تواند در بهبود فضای اقتصادی پررنگ‌تر شود. به عبارتی دیگر در صورت لغو تحریم‌ها اتاق‌های بازرگانی می‌توانند تاثیر مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد. در این خصوص انتظار می‌رود دولت از افراد با تجربه اتاق استفاده کند و کشور را در راه صحیح و مسیر رشد اقتصادی قرار دهد.

اتاق بازرگانی طی سال‌های اخیر اعضایی را در اختیار دولت قرار داده است که می‌توان تاثیرگذاری آنها را در تصمیمات دولتی لمس کرد. این امر بیانگر اتاق‌های کارآمد است؛ چراکه اعضای اتاق به‌طور جدی سیاست‌های اقتصادی را دنبال کرده و می‌توانند راهکارهای اجرایی و موثری را برای هرگونه مشکل اقتصادی ارائه دهند.

در دوره جدید اتاق بازرگانی نیز امیدواریم که همانند دوره قبل طرح‌هایی در جهت نیازهای دولت انجام و ارائه شود. خوشبختانه دولت کنونی گوش شنوا دارد و به صدای اتاق بازرگانی توجه می‌کند. از این رو اتاق به افرادی نیاز دارد که در جریان کارها با سابقه و اهل عمل باشند و همچنین جامعه آنها را قبول داشته باشد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.