| کد خبر: 38170 |

صنایع پتروشیمی خساراتی که به بندر امام وارده کرده را جبران کند

تین نیوز | شهردار بندر امام خمینی گفت: صنایع پتروشیمی خسارات را که به این شهر وارد کرده باید جبران کند.
 
علی گلمرادی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: در حالی که شهرستان بندر ماهشهر و بندر امام خمینی خدمت بزرگی به منافع ملی می‌کنند اما خود این دو شهر هیچ بهره و ثمره‌ای از این منافع نمی‌برند.
 
وی ادامه داد: تنها سود و ثمره فعالیت صنایع پتروشیمی برای منطقه نابودی زیرساخت‌ها، آلودگی شدید زیست‌محیطی و به خطر افتادن سلامت و جان شهروندان است.
 
شهردار بندر امام خمینی تصریح کرد: خساراتی که صنایع پتروشیمی به منطقه وارد کرده غیر قابل شمارش است و باید نسبت به جبران این خسارات اقدام جدی صورت بگیرد.
 
گلمرادی با بیان اینکه قطع پرداخت عوارض آلایندگی‌ها به شهرستان، خیانتی بزرگ به منطقه و شهروندان آن است، افزود: حدود سه سال است بر اساس مصوبه‌ای غیر منطقی و به دور از انصاف، پرداخت عوارض آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها قطع شده که باید برای این موضوع هرچه سریع‌تر فکر چاره‌ای اندیشیده شود.
 
وی وجود 4 هزار سکونت‌گاه غیر رسمی در بندر امام را یکی از معضلات این شهر برشمرد و گفت: آمار جرائم و جنایت‌هایی که در بندر امام صورت می‌گیرد بسیار بالا است و در این شهر اتفاقاتی می‌افتد که بیان آنها شرم‌آور است.
 
شهردار بندر امام خاطر نشان کرد: بنده به عنوان شهردار می‌توانم به خود این اجازه را بدهم که برای جلوگیری از تخریب زیرساخت‌های شهر از ورود وسایل نقلیه سنگین به درون شهر جلوگیری کنم اما بهتر است صنایع پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی که دلیل تردد روزانه هزاران دستگاه ماشین سنگین در بندر امام هستند برای این موضوع چاره‌اندیشی و اقدام کنند.
 
گلمرادی در پایان اضافه کرد: مردم ولی نعمتان این انقلاب و نظام هستند و بدون شک ما مسئولان در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگوی عملکرد خود باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.