| کد خبر: 38044 |

برای تبدیل بنادر به بنادر نسل سوم از پیشنهادات بخش خصوصی استقبال می‌شود

وبلاگ تین نیوز، محمد سعیدنژاد |  مهم ترین چالش ما در سازمان بنادر این است که موقعیت خاصی که در منطقه و خلیج فارس از نظر اقتصادی و حمل و نقل باید داشته باشیم را به دست بیاوریم که این، نیاز به تلاش همگانی دارد و باید به سرمایه های بخش خصوصی توجه کنیم.

بخش خصوصی در واقع شرکای تجاری ما هستند و حضور این بخش در توسعه بنادر الزامی است. در این راستا زیرساخت‌ها را فراهم کرده و قطعاً از حضور بخش خصوصی استقبال می‌کنیم. 
همچنین اتخاذ سیاست‌های مهم و کلان اقتصادی در این عرصه مهم است، بر این اساس موضوع تضامین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر در انواع دیگر مدل‌های حمل‌ونقلی امسال در لایحه بودجه تقدیم مجلس شد. در بخش دریافت تسهیلات بانکی بخش خصوصی نیازمند ارائه تضامین لازم است که دولت خود این تضمین‌ها را ارائه می‌دهد. 

استفاد از وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان ابزار تشویقی برای سرمایه‌گذاران خصوصی در سال‌های آینده ارتقا می‌یابد. در بخش دریایی استفاده از همه امکانات ضروری است؛ در بخش صندوق توسعه ملی از مشوق‌های مهم دولت استفاده از تسهیلات این صندوق برای بخش خصوصی است اما تاکنون نتوانسته‌ایم از این تسهیلات استفاده کنیم که باید این ضعف را هرچه زودتر برطرف کنیم زیرا سایر بخش های اقتصاد کشور از این امکان استفاده می کنند. 

اگرچه استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به دلیل ضوابط و مقررات صندوق کار ساده ای نیست اما سازمان بنادر با تمام توان خود از کسانی که پیشنهادات سرمایه‌گذاری و استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی دارند استقبال می‌کند. 

بنادر کشور توسط بخش خصوصی متحول شده و برای تبدیل بنادر به بنادر نسل سوم از پیشنهادات بخش خصوصی استقبال می‌شود. تا سال گذشته 2 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور داشته‌ایم و در 8 ماه گذشته نیز، یک هزار و 800 میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد شده است. 

برگرفته از خبر تین نیوز

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.