| کد خبر: 37966 |

اجرای ۱۸۰ میلیارد تومان پروژه در بندر انزلی

تین نیوز | مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از اجرای 180 میلیارد تومان پروژه مانند ساخت پنج پست اسکله در بندر انزلی توسط بخش‌خصوصی خبر داد.
 
سید علی نعیمی با اشاره به وضعیت مبادلات تجاری در بندر انزلی اظهار کرد: بندر انزلی به عنوان بزرگ‌ترین بندر شمال کشور نقش مهمی در تجارت دارد.
 
وی بزرگ‌ترین ویژگی بندر انزلی را ارتباط تجاری با بنادر باکو و آستراخان و قرار گرفتن در کریدور نوستراک «شمال‌ جنوب» عنوان کرد و افزود: بندر انزلی با قدمت 100 ساله دارای پیشینه مهمی است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه بندر انزلی دارای 12 پست اسکله است، تصریح کرد: در 9 ماه امسال 2,5 میلیون تن کالا در بندر انزلی تخلیه و بارگیری شد که این حجم کالا 26 درصد رشد داشته است.
 
وی بیشترین کالای واردات را آهن‌آلات، غلات، تخته و چوب عنوان کرد و ادامه داد: سیمان و سنگ‌آهن که برای نخستین بار از معادن زنجان صادر شد، مهم‌ترین کالای صادراتی است.
 
نعیمی از ساخت چهار بندر جدید در گیلان خبر داد و گفت: توسعه زیرساخت‌های بندر در استان انجام شده و جایگاه بندر انزلی همواره شماره یک شمال کشور بوده و بنادر جدید استان در واقع تکمیل کننده بندر انزلی است.
 
وی با اشاره به اینکه 42 درصد حجم کالای کشور در بندر انزلی انجام می‌شود، یادآور شد: بندر انزلی به ویژه در امر صادرات کالای کشاورزی نقش مهمی ایفا می‌کند.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، بندر انزلی را سومین بندر فعال کشور دانست و تصریح کرد: نگرش سازمان بنادر بین‌المللی است و با توجه به مبادلات تجاری بندر انزلی در زیرساخت‌ها پیشرو هستیم.
 
وی با بیان اینکه حوضچه بزرگ با نرم‌افزاری که بتوانیم کنترل ترافیکی دریایی داشته باشیم در بندر انزلی در دست ساخت است، تصریح کرد: اکنون در بندر انزلی برای توسعه پنج ساله آینده، 180 میلیارد تومان پروژه‌ با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در حال ساخت است.
 
نعیمی ساخت پنج پست اسکله در بندر انزلی را از جمله پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: با ساخت این اسکله‌ها تعداد پست‌های اسکله بندر انزلی به 17 پست افزایش می‌یابد.
 
وی ساخت حوضچه امن در راستای توسعه بندر انزلی، احداث ترمینال بسیار بزرگ مسافری، تجهیز جرثقیل و ... را از جمله پروژه‌های مهم بندر انزلی ذکر کرد.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ساخت پروژه‌های مذکور را در توسعه حمل و نقل کالا تاثیرگذار دانست و یادآور شد: امیدواریم راه‌آهن استان در انزلی آماده و مبادلات کالا انجام شود.
 
وی راه‌آهن را در حمل سریع‌تر کالا به مقصد مهم خواند و خاطرنشان کرد: تمام کالا از طریق ریلی سریع‌تر به مقصد حمل و غلات مورد نیاز از کشورهای حاشیه خزر منتقل می‌شود.
 
نعیمی درباره توسعه بندر چند منظوره آستارا اظهار کرد: این بندر با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در کریدور نقش خوبی ایفا می‌کند و امسال تاکنون 6 برابر حجم کالای سال قبل تخلیه و بارگیری انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون در بندر آستارا 35 هزار تن تخلیه و بارگیری انجام شده است، تصریح کرد: باید توسعه زیرساخت‌ها را در بندر آستارا فعال‌تر کنیم.
 
این مسئول یکی از مشکلات داخلی بندر آستارا را لایروبی کانال برای پست اسکله عنوان کرد و متذکر شد: پیمانکار مشکل خاصی برای پست اسکله ندارد و لایروبی کانال و حوضچه انجام می‌شود و امیدواریم با این نگاه ویژه بندر آستارا بیش از پیش فعال شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.