| کد خبر: 37558 |

قالیباف: پایان سال تست گرم خط ۳ مترو

تین نیوز | شهردار تهران گفت: تا پایان سال تمام کارهای تأسیساتی، ریل گذاری و ساخت ایستگاه در خط 3 مترو به پایان می رسد و انتظار می رود تست گرم خط 3 مترو در اسفند انجام پذیرد.

محمدباقر قالیباف هنگام بازدید از خط 3 مترو و مراحل ساخت آن گفت: برنامه ریزی کرده ایم خط های 3، 6 و 7 مترو در سه سال آینده به بهره برداری برسد و این بدان معناست که در صورت بهره برداری این خط ها به اندازه 20 سال گذشته کار انجام شده است.

وی افزود: در حال بررسی هستیم که خط 3 و یک مترو از میدان نوبنیاد تا میدان تجریش را با یک خط 6 کیلومتری به 4 ایستگاه به هم ارتباط بدهیم.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین با شرکت مشاور برنامه ریزی کرده ایم که در آینده ادامه مسیر مترو از میدان تجریش را به خیابان ولیعصر و سپس به خیابان بهشتی و خط 3 متصل کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو نیز گفت: عملیات احداث خط 3 مترو از خیابان بهشتی تا شهرک قائم در شمال شرق تهران از اردیبهشت امسال آغاز شد که هم اکنون حفاری آن به پایان رسیده و کارهای تأسیساتی، ریل گذاری، ساخت و احداث در دستور کار است.

درویش با اشاره به اینکه خط 3 مترو از بزرگراه آزادگان تا خیابان بهشتی به طول 20 کیلومتر است، افزود: در حال حاضر از 12 ایستگاه موجود، 6 ایستگاه آیت الله سعیدی، قلعه مرغی، جوادیه، میدان راه آهن، منیریه و چهارراه ولی عصر در حال بهره برداری و شش ایستگاه دیگر نعمت آباد، عبدل آباد، شهرک شریعتی، میدان ولی عصر، فاطمی و سینما آزادی مراحل ساخت آن در حال پایان است.

مدیرعامل شرکت مترو گفت: بخش شمالی خط 3 نیز از خیابان بهشتی تا شهرک قائم به طول 17 کیلومتر با 11 ایستگاه است که 90 درصد ساخت ایستگاه ها به پایان رسیده است.

درویش افزود: سهروردی، قدوسی، صیاد شیرازی، خواجه عبدالله، زین الدین، هروی، مغان، نوبنیاد، اقدسیه، محلاتی و قائم از ایستگاه های بخش شمالی هستند.

وی گفت: اگر مشکل مالی مترو حل شود توانایی داریم ماهانه 2 تا 3 کیلومتر تونل بسازیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.