| کد خبر: 37540 |

اصلاح راه ورودی گمرک قزوین و استفاده ازشبکه ریلی در اولویت قرار گیرد

تین نیوز | استاندار قزوین گفت: استقرار نمایندگان تام الاختیار سازمانها در پنجره واحد، اصلاح جاده ورودی و استفاده از شبکه ریلی موجود درگمرک قزوین برای تقویت فعالیتهای این مرکز مهم در اولویت قرار گیرد.

مرتضی روزبه ظهر شنبه در جلسه فوق العاده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اداره کل گمرک استان در شهر صنعتی البرز برگزار شد اظهارداشت: اجرا و استقرار پنجره واحد تجاری، تکلیف دولت به استانداران است که در همایش اخیر در زمینه اقتصاد مورد تاکید رئیس جمهوری قرار گرفت واستقرار کامل آن نیازمند تدبیر مدیریتی است.
 
وی افزود: استقرار این پنجره در سرعت ترخیص کالا موثر بوده و نقش زیادی در رونق فضای اقتصادی و کاهش هزینه های تولید و جابجایی کالاها خواهد داشت.
 
استاندار یادآورشد: اسقرار نمایندگان دستگاه ها در گمرک باید با مدیریت زمان حل شود و افرادی در این طرح مشارکت کنند که حق امضاء داشته باشند تا کارها زمین نماند اما مشکلات استقرار این طرح باتدبیر مدیریتی حل خواهد شد و استقرار این پنجره، تکلیف دولت به استانداران است که باید در سایه همکاری دستگاهها این موضوع در قزوین به طور کامل عملیاتی شود.
 
وی تصریح کرد: موضوع پنجره واحد در کشور با برگزاری انتخابات در دوره های مختلف تجربه شده است و استقرار این پنجره بیشتر از آنکه به قانون و تشکیلات نیاز داشته باشد نیازمند تدبیر مدیریتی است.
 
استاندار افزود: اگر بخواهیم به این موضوع به عنوان یک تکلیف سازمانی نگاه کنیم موفقیت چندانی نخواهیم داشت و از آنجا که شیب اقتصاد کشور باید به سمت تولید و کار باشد لازم است واحدهای تولیدی در تامین نیازها با هم هماهنگ شوند.
 
روزبه در خصوص استقرار نمایندگان سازمان صنعت، مالیات و جهاد کشاورزی هم گفت: اگر استقرار نماینده دائمی این دستگاهها به دلیل ماهیت کار نیاز نباشد با هماهنگی باید حداقل یک یا دو روز در هفته این افراد برای تسریع در امور در گمرک حاضر شوند که در جلسات تخصصی این موضوع بررسی و تصمیم گیری شود.
 
استاندار اظهارداشت: البته هدف همه مدیران باید افزایش صادرات و تولید باشد و در کنار آن واردات منطقی و مواد اولیه وماشین آلات در اولویت قرار گیرد تا امنکانات خود را برای فقط واردات بکار نبریم و تولید را تحت تاثیر قرار ندهیم.
 
راه ورودی به گمرک اصلاح شود
روزبه تصریح کرد: جاده ورودی گمرک با توجه به حجم ورودی ماشین آلات بسیار محدود داست که باید در نشستی با حضور فرماندار البرز و مدیرکل گمرک وراه و شهرسازی راه جدیدی برای سهولت رفت و آمد خودروهای سنگین احداث شود تا کارها سامان یابد.
 
وی بیان کرد:استفاده از شبکه ریلی که تا کنار مجموعه گمرک و داخل آن آمده بدون استفاده مانده در حالی که این ظرفیت می تواند درجابجایی کالاهابخوبی مورد توجه قرار گیرد که باید پیگیری شود.
 
استاندار یادآورشد: ظرفیت ذخیره سازی و انبار سوخت در گمرک که توسط بخش خصوصی ایجاد شده قابلیت دیگری است که باید موانع برخورداری از این کار هم فراهم شود.
 
پارسا: اقتصاد مقاومتی نقشه توسعه کشور است
در ادامه امیدعلی پارسا معاون برنامه ریزی استاندار گفت: اقتصاد مقاومتی، نسخه توسعه جمهوری اسلامی برای دستیابی به سند چشم انداز است.
 
پارسا بیان کرد: در سند چشم انداز توسعه اقتصادی ایران سرمایه گذاری، تولید و صادرات بسیار برجسته شده و موضوع صادرات در پنجره واحد تجاری جایگاه ویژه و مشخصی دارد که باید به سمت حل مسائل و مشکلات مسیر برای تحقق کامل این پنجره گام برداشت.
 
وی افزود: دستگاهها باید نمایندگان خود را متناسب با نیاز واقعی گمرک مستقر کنند تا پنجره به سمت مطلوب پیش برود.  
 
استاندار قزوین به همراه معاونان خود از قسمتهای مختلف گمرک قزوین هم بازدید کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.