| کد خبر: 37530 |

پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی برای رونق تجارت خارجی بهینه‌سازی می‌شود

تین نیوز | استاندار آذربایجان غربی گفت:درصدد هستیم با فراهم نمودن زیرساخت های لازم در معابر رسمی و پایانه های مرزی استان شرایط را برای توسعه اقتصادی و رونق تجارت خارجی در استان فراهم کنیم.
 
قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در نشست مشترکی که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تامین استان در سالن کنفرانس استانداری برگزار شد، گفت: این استان به خاطر داشتن مرزهای طولانی با سه کشور خارجی و حفاظت و صیانت جانانه از این مرزها، نقش اساسی در تامین امنیت پایدار برای کشور دارد.
 
سعادت با اشاره به مشکل مرزنشینان استان آذربایجان غربی افزود: متاسفانه زیرساخت های لازم برای اشتغال و انجام فعالیت های تجارت و بازرگانی برای مردم ساکن در مزرهای استان فراهم نشده است که همین آماده نبودن زیرساخت ها در مناطق مرزی، در برخی مواقع مشکلاتی مانند قاچاق کالا و سوخت را برای استان بوجود می آورد.
 
وی  تصریح کرد: ایجاد رونق اقتصادی و حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی از اصلی ترین رویکردهای مدیریت ارشد استان است و درصدد هستیم با فراهم نمودن زیرساخت های لازم در معابر رسمی و پایانه های مرزی استان شرایط را برای توسعه اقتصادی و رونق تجارت خارجی در استان فراهم کنیم.
 
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به راه اندازی بازارچه های مرزی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در استان نیز گفت: مناطق ویژه اقتصادی بهترین پایگاه برای پردازش، فرآوری و توسعه صادرات و بازرگانی استان می باشند  و درصدد هستیم با راه اندازی و احداث این مناطق فعالیت های اقتصادی استان را رونق بخشیم.
 
در این جلسه آخرین مسائل و موضوعات امنیتی مرزهای شمال غرب کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.