| کد خبر: 37514 |

در پی بارش برف اعلام شد

همه مسیرهای اصلی کردستان باز است

تین نیوز | مدیر راهداری راه و شهرسازی کردستان گفت: همه‌ی مسیرهای اصلی استان باز است و تنها 20 روستای شهرستان بانه مسدود است که همکاران راهداری در حال تلاش برای بازگشایی این مسیرها هستند.
 
«محمدراشد مدرس گرجی»اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز بارش‌ها از هفته‌ی گذشته در کردستان، تلاش راهداران بخش خصوصی و راهداری نیز به صورت مجدد آغاز شده است.
 
وی افزود: با بارش برف از هفته گذشته در استان، 60 جاده روستایی در شهرستان‌های سقز، بانه، سروآباد و مریوان مسدود شده بود.
 
وی خاطرنشان کرد: با کار و تلاش راهداران مستقر در جاده‌ها، روستاهای شهرستان‌های سقز، سروآباد و مریوان بازگشایی شد و هم‌اکنون تنها 20 روستا در شهرستان بانه مسدود است و همکاران راهداری در حال کار و تلاش برای بازگشایی این جاده‌ها هستند.
 
مدیر راهداری راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: در حالی‌که طی سه روز اخیر شهرستان‌های بیجار و سروآباد دارای برف و کولاک شدید بودند اما همه مسیرهای اصلی این شهرستان ها در حال حاضر باز است.
 
وی تصریح کرد: به‌علت کمبود اعتبار، بخش راهداری کردستان امکانات لازم را برای استقرار و برف‌روبی جاده‌های روستایی استان را در اختیار نداشت و از همین‌رو با عقد قرار داد با بخش خصوصی برای تأمین امکانات جهت استقرار در جاده‌های روستایی اقدام کرد.
 
مدرس گرجی، با اشاره به اینکه بازگشایی راه‌های روستایی بر عهده بخش خصوصی گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: از 15 دی‌ماه بخش خصوصی با 200 دستگاه و ماشین‌آلات برف‌روبی در جاده‌ها مستقر شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آغاز مجدد بارندگی‌ها از صبح امروز در شهرستان‌های بانه و مریوان آغاز شده است امکان یخ‌زدگی جاده‌ها به علت برودت هوا وجود دارد.
 
وی یادآور شد: به شهروندان توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت ضرورت نیز سفرهای خود را در طول روز انجام دهند و به تجهیزات لازم از جمله زنجیر چرخ مجهز باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.