| کد خبر: 37492 |

شهرهای بزرگ فارس از ایستگاه قطار محروم هستند

تین نیوز | معاون عمرانی استاندار فارس گفت: این استان با دارا بودن خطوط ریلی همچنان فاقد ایستگاه مناسب قطار در برخی شهرهای بزرگ است.
 
خلیل رضائیان ظهر شنبه در اولین همایش سرمایه گذاری و توسعه حمل ونقل ریلی راه آهن فارس بیان کرد: راه آهن شیراز به اصفهان برای دولت بیش از دو تا سه هزار میلیارد تومان هزینه داشت ولی امروزه به دلیل عدم حمایت سرمایه گذاران از خطوط ریلی استان همچنان نتوانسته ایم در شهر های بزرگ همانند مرودشت ایستگاه راه آهن راه اندازی کنیم که این مهم نیازمند توجه بیشتر مسئولین و سرمایه گذاران غیر دولتی است.
 
وی بابیان اینکه مسئولین استان فارس وظیفه دارند بسترهای صادرات محصولات استان را از طریق خطوط ریلی برای سرمایه گذاران فراهم کنند افزود: مدیران استان وظیفه دارند علاوه بر معرفی ظرفیت های استان در بخش صادرات، زمینه های صادرات محصولات فارس را از طریق خطوط ریلی مهیا کنند تا بتوانیم از خطوط راه آهن استان استفاده کافی را ببریم.
 
معاون عمرانی استانداری فارس تصریح کرد: راه اندازی قطار حومه ای استان مهمترین راهکار در جذب سرمایه گذار و همچنین استفاده بهینه از خطوط ریلی استان فارس است.
 
رضاییان ادامه داد: تلاش داریم با ایجاد انگیزه بین سرمایه گذاران بخش خصوصی در امر خطوط ریلی، جاذبه استفاده ازخطوط راه آهن شیراز را ارتقا دهیم.
 
وی با اشاره به آمار های تلفات جاده ای استان، گفت: متاسفانه فارس در امر تلفات جاده ای در رتبه های نخست کشور قرار دارد که ضروری است با ایجاد انگیزه برای مسافران در امر  سفرهای ریلی آمار تلفات جاده ای را کاهش دهیم.
 
 در ادامه این همایش مدیر کل راه آهن استان فارس نیز با ابراز گلایه از سرمایه گذران بخش خصوصی استان، گفت: چنانجه سرمایه گذاران از ظرفیت های ریلی استان  در امر جابجایی کالا استفاده بیشتری داشته باشند قادر خواهیم بود خطوط ریلی استان را ارتقا بخشیم.
 
 مهرداد انصاری با پیشنهاد تشکیل نهاد ویژه در محل استانداری فارس برای معرفی و بکار گیری صادرات محصولات استان از طریق خطوط ریلی گفت:چنانچه مسئولین استان به این موضوع اهمیت ویژه داشته باشند قادر خواهیم بود صدای سوت قطار شیراز به اصفهان را در تمامی ایستگاه های استان پر قدرت تر به صدا درآوریم.
 
وی باتاکید براینکه حیات راه آهن شیراز با حمایت مسافرین و همچنین بخش خصوصی تضمین خواهد شد افزود:خوشبختانه پیش بینی می شود تا پایان امسال تعداد مسافرین راه آهن شیراز به اصفهان به بیش از ۵۰۰ هزار نفر برسد که این بیانگر خدمات رسانی مطلوب و استقبال مسافرین از راه آهن شیراز است.
 
انصاری اتصال و توسعه خطوط ریلی استان به بنادر جنوبی را تضمین کننده صارات فارس وکاهش هزینه های حمل ونقل در امر صادرات دانست و تاکید کرد: امروزه راه آهن فارس چنین توانایی را دارد با کمترین مبلغ ممکن و کوتاهترین زمان، محصولات برخی کارخانجات  استان را به مقصد مورد نظر ارسال کند.
 
مدیر کل راه آهن فارس اتصال استان به شبکه سراسری ریلی در سال ۸۸ را افق جدیدی بر روی صنعت حمل ونقل ریلی در استان دانست و افزود: امروزه بالغ بر ۶۷ درصد بارهای جابه جا شده در راه آهن مواد معدنی و فرآورده های آن است که گزینه مناسبی برای صاحبان صنایع و معادن در استان فراهم شده است.
 
انصاری با اشاره به خطوط ریلی استان گفت: در حال حاضر استان فارس با دارا بودن ۲۳ ایستگاه راه آهن در مسیرهای مختلف استان، سالانه بیش از ۵۰۰ هزار مسافر را جابه جا می کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.