| کد خبر: 37480 |

ماموریت‌های اصلی وزارت راه زمین مانده است

تین نیوز | مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان این‌که پیگیری همه مسائل مربوط به پروژه‌های مسکن مهر مانند خدمات زیربنایی در توان وزارت راه و شهرسازی نیست، گفت: ماموریت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی زمین مانده است.

سیدمحمد پژمان در پاسخ به این پرسش که وزارت نیرو چه اقدامی در رابطه با تامین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر تکمیل شده انجام داده است، اظهار کرد: سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و دولت باید موضوع تامین خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر  را پیگیری کنند.
 
وی با بیان این‌که برخی فکر می‌کنند وزارت راه و شهرسازی باید در تمام عرصه وارد شده و آنها را تعیین تکلیف کند، بیان کرد: این مسئله نه در توان ماست و نه شدنی است، ماموریت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی زمین مانده است.
 
پژمان پیش‌تر گفته بود: پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر دارای مشکلاتی در بحث خدمات زیربنایی و روبنایی است. قرار بوده نیمی از منابع مالی مورد نیاز آماده سازی واحدهای مسکن مهر را مردم و نیمی دیگر را دولت تامین کند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بحث روبناها توقع این بوده که دولت آنها را اجرا کند گفت: به دلیل مشکلات  دولت در تلاش است به متولیان این بخش کمک کند. در این راستا به دولت اجازه داده شده در بحث تامین روبناها و یا زیرساخت‌ها از محل فروش اراضی منابع مالی را تامین کند.
 
وی با اشاره به این‌که حدود 800 هزار مسکن نیمه‌تمام در کشور داریم که به بهره‌برداری نرسیده است افزود: به دنبال حل مشکلات نیمه‌تمام مسکن مهر هستیم.
 
 هم‌اکنون حدود 300 هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده در سراسر کشور وجود دارد که به دلیل نبود امکانات زیربنایی از جمله آب، برق و شبکه فاضلاب قابل واگذاری به متقاضیان مسکن مهر نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.