| کد خبر: 37448 |

پیشنهاد جدید آخوندی روی میز فعالان اقتصادی

به جای پرداخت مالیات راه بسازید

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی در گردهمایی خیران فعال در پروژه‌های این وزارتخانه از طرحی جدید برای حمایت از آن ها و البته گسترش نقش فعالان اجتماعی در عرصه راهسازی سخن گفت.
 
آخوندی در اظهارات جدید خود از برنامه جدید دولت برای بالا بردن نقش بخش خصوصی و خیرین در ساخت راه‌های جدید سخن گفته است.
 
طرحی که به گفته وی با استفاده از نهادهای قانونی و مالی موجود در جامعه می‌تواند استارتی باشد برای یک همکاری برد برد؛ یعنی از یک سو خیرین از پرداخت مالیات معاف شوند و از سوی دیگر پروژه های زیربنایی دولت که نیاز به تامین منابع مالی دارند با سرعت بیشتری به سوی تکمیل شدن حرکت کنند.
 
طبق این برنامه، خیرین می‌توانند با ثبت حساب‌های خود نزد بورس و سازمان های مالی موجود دولتی اطلاعات مورد نیاز برای کمک به پروژه‌های راهی دریافت کرده و از این طریق ضمن مشارکت در طرح‌های زیربنایی کشور از طرح‌های جدید دولت که شامل معافیت‌های مالیاتی می‌شود بهره ببرند.
 
بحث امکانات مالیاتی در برنامه‌های دولت جدیدترین قطعه از پازل تامین مالی پروژه های زیربنایی به حساب می‌آیند که در کنار حمایت از پیمانکاران کلان در طرح‌های راهسازی، استفاده از اوراق مشارکت برای جذب سرمایه گذاران خرد قرار می گیرد و حالا قصد دارد با استفاده از بنیان‌های اجتماعی موجود در ایران و امکان استفاده از توان خیریه در این حوزه نیز امکانات ویژه‌ای را به وجود آورد.
 
آخوندی حتی از تجربه کشورهای خارجی در زمینه فعال کردن توان‌های اجتماعی در راستای تکمیل پروژه‌های زیربنایی نیز سخن گفته و اعلام کرده است که در صورت تصویب دولت و پیگیری‌های لازم از سوی خیرین می توان امید داشت در آینده بخشی از بار سنگین پروژه‌ها به وسیله نیروهای خیر فعال در اجتماع تکمیل شود.
 
با توجه به بالا بودن تعداد پروژه‌هایی که در سال‌های گذشته کلنگ زنی شده‌اند اما هنوز تکلیف منابع مالی مورد نیاز آن‌ها برای تکمیل مشخص نیست دولت یازدهم از چند ماه قبل طرح متنوع سازی بودجه پروژه‌های عمرانی را کلید زده که می‌توان از معافیت مالیاتی خیرین راهساز به عنوان آخرین بخش از فعال کردن این حوزه‌ها یاد کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.