| کد خبر: 37422 |

لغزنده بودن محورهای ارتباطی در آذربایجان غربی / لزوم رعایت نکات ایمنی

تین نیوز |  با بارش شدید برف، باران و کولاک در آذربایجان غربی ضمن افت شدید ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا در این منطقه راه های ارتباطی ۷۰ الی ۸۰ روستا مسدود و تمامی محورهای ارتباطی استان لغزنده است.
 
بارش برف که از روز جمعه در نقاط مختلف استان آغاز شده در برخی از شهرستانهای استان تا ۵۰ تا ۸۰ سانتیمتر نیز گزارش شده و در این راستا تردد در محورهای ارتباطی را با مشکل اساسی مواجه کرده است.
 
کولاک و یخبندان ناشی از بارش شدید برف موجب شده تردد بدون زنجیر چرخ در محورهای ارتباطی این منطقه غیرممکن شود همچنین راه های ارتباطی ۷۰ الی ۸۰ روستای شهرستانهای چایپاره، پیرانشهر، سردشت، شوط  و چالدران مسدود بوده و تلاش راهداران برای بازگشایی این راه ها ادامه دارد.
 
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در خصوص وضعیت راه های ارتباطی و حوادث ناشی از بارش برف در استان گفت: تاکنون حادثه خاصی ناشی از بارش برف در استان گزارش نشده است ولی تمامی راه های ارتباطی استان به دلیل یخبندان لغزنده بوده و تردد را برای رانندگان با مشکل مواجه کرده است.
 
امیرعباس جعفری با اشاره به مسدود بودن راه های ارتباطی ۷۰ ال ۸۰ روستای استان از تمامی رانندگان و مسافران استان خواست تمامی تجهیزات ایمنی را به همراه داشته و تا حد امکان از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.
 
وی در ادامه از آماده باش بودن تمام نیروهای امدادی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون در تمامی محورهای ارتباطی نیروهای امداد و نجات، راهدران و نیروهای راهنمایی و رانندگی مستقر و آماده امداد رسانی به خوادث ناشی از بارش برف هستند.
 
جعفری با اشاره به با افت دما در استان از اواخر هفته گذشته و امروز گفت: در این راستا مصرف حامل‌های انرژی در استان افزایش شدیدی داشته که از شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان  انتظار داریم تدابیر لازم را برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی اتخاذ کنند.
 
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی همچنین به عملیات برف روبی اشاره کرد و از رانندگان خواست زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی در هنگام مسافرت را به همراه داشته باشند و تمام موارد ایمنی را رعایت كنند.
 
جعفری ادامه داد: در حال حاضر ارتفاع برف در گردنه زمزیران به بیش از ۲۰ سانتیمتر و در گردنه قره بلاغ به ۱۰ سانتیمتر رسیده و وزش باد و كولاك شدید موجب كاهش دید در این محورها شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.