| کد خبر: 37420 |

◄ هشدارنسبت به خطر افزایش شکاف طبقاتی در کشور!

وبلاگ تین نیوز، حمید نجف | اینجا تهران است، سندی هر روز به هتل ٥ ستاره حیوان‌های خانگی سپرده می شود او به همراه سگ و گربه‌های دیگر در زمان اشتغال صاحبش، چند ساعتی در این هتل لوكس سر می كند!
سندی هر روز پس از استحمام و آرایش موهایش به كلاس آموزشی می رود، امروز پس از كلاس او قصد دارد تا از خدمات همسریابی این هتل مجلل هم استفاده نماید، راستش در این هتل قسمتی جهت ارائه اینگونه سرویس ها به مشتریان هم در نظر گرفته شده است، مسئول این قسمت با آلبوم بزرگ از حیوان‌های نر و ماده و از انواع نژادها وارد می شود و پس از اخذ نظر مثبت حیوان و صاحبش به‌عنوان جفت حیوان میهمان انتخاب می‌شود.
صاحب سندی او و زوج جوانش را برای خرید عروسی به فروشگاه هتل می برد، لباس‌های رنگارنگ حیوان‌ها با برند های معروف كمپانی های خارجی به چوب‌رختی آویزان شده است. علاوه بر لباس، کفش‌های متنوعی برای آنها وجود دارد و انواع و اقسام اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های موردنیاز حیوان نیز به قیمتهای نجومی در آنجا به فروش می‌رسد..
پس از خرید زمان سرو غذا فرا می رسد سندی به همراه زوج جوان و سایر دوستانش از غذاهای با برند های آلمانی مورد پذیرایی قرار می گیرند.

بنا بر گزارش روزنامه شهروند "هزینه نگهداری در این هتل های لوکس به روزی ٥ تا ٧ ‌هزار تومان می‌رسد. این قیمت‌ها برای نگهداری سگ و گربه‌ها وضع شده‌اند. نگهداری جوندگان و پرندگان هزینه دیگری دارد.
علاوه‌بر کیفیت نگهداری، جثه حیوان نیز در تعیین قیمت‌ها اثرگذار است. حیوان‌ها براساس وزن‌شان به زیر ١٥ کیلوگرم و بالای ١٥ کیلوگرم تقسیم‌بندی می‌شوند. در پانسیون‌ها حیوان‌های بزرگتر به دلیل فضای نگهداری و غذای مصرفی بیشتر هزینه بالاتری دارند. با این حساب می‌شود گفت، شاغلان مالک حیوان خانگی، به‌صورت ماهانه حداقل ٦ ‌هزار و حداکثر حدود ٢‌میلیون و ١ ‌هزار تومان برای نگهداری حیوان‌هایشان هزینه می‌کنند.
البته این نرخ سوای هزینه های آموزشی و كلاس هایی است كه باید پرداخته شود، نرخ کلاس‌های مقدماتی که دوره یک ماهه دارند ٥ تا ٨ ‌هزار تومان است و هزینه آموزش در کلاس‌های پیشرفته که شامل ١٢ جلسه است یک‌میلیون و ٢ تا یک‌میلیون و ٥ ‌هزار تومان است. "

معمولا اگر یك جای بدن انسان بیشتر یا كمتر از جاهای دیگر رشد كند می گویند انسان ناقص الخلقه است، انسانی كه به واسطه نارسایی و بیماری به این شكل درآمده باشد قطعا عمر زیادی نخواهد داشت اگر هم داشته باشد از زندگی راحت و معمولی برخوردار نخواهد بود. 

بی عدالتی زمانی در یك جامعه رشد می كند كه تبعیض و فساد امكان توزیع عادلانه ثروت را از بین ببرد و امكانات و دارئی های یك ملت را به سمت یك طبقه اقلیت سوق دهد، در این حالت با عدم توازن جامعه دسته ای نو كیسه و مرفه بی درد خواهیم داشت و اكثریتی فقیر و تهی دست آن زمان شاهد این اتفاقات خواهیم بود هتل های مجلل برای حیوانات خانگی گروهی ثروتمند و در مقابل كسانی كه محتاج حتی نان شب فرزندان خود هستند.
به نظر شما انگشت اتهام به سوی كدامین متهم باید دراز كنیم؟
كجای كار را اشتباه رفته ایم؟
و برای برون رفت از این وضعیت باید چه كنیم؟
یك میلیون و پانصد هزار تومان رقمی كه تنها برای هزینه ماهانه آموزش یك سگ در شمال تهران ،هزینه می شود، تقریبا دو برابر حداقل دستمزدی است كه مسئولین ما برای دستمزد یك كارگر با چهار سر عائله در نظر می گیرند. قطعا مردمی كه دغدغه نان دارند در دراز مدت نمی توانند نسبت به این قبیل اجحاف های آشكار در جامعه بی تفاوت باشند. افزایش شكاف طبقاتی آشكار بین مردم پدیده بسیار خطرناكی است كه باید توسط مدیران ارشد دولت تدبیر و امید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
مدیرانی كه متاسفانه، بعضا حرف و عملی متناقض با هم دارند. در حرف و شعار طرفداری از مستضعفین را فریاد می زنند و بر روی كاغذ لوایح و مصوباتی به نفع طبقه سرمایه دار صادر می كنند.

در ظاهرا بنا بر حمایت از كارگر دارند و در عمل با تلاش برای تغییر قانون كار در صدد ایجاد راهكاری برای اخراج كارگران توسط كارفرمایان هستند.

در جایی دیگر وعده توزیع سبد ناچیز كالای آنان با تدبیر كاهش جامعه هدف بخش عمده ای از كارگران و حداقل بگیران جامعه را از این حمایت ها محروم می سازد و در برابر نسبت به حذف یارانه بیش از ده میلیون ثروتمند شناسنامه دار و شناسایی شده هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.

از یك طرف با افزایش 30 تا 50 درصدی قیمت نان ضمن دامن زدن به تورم بر كوچكتر كردن سفره خالی مردم می افزایند و از طرف دیگر با افزایش ناچیز دستمزدهای اقلیت بگیران در برابر نرخ تورم به دنبال ایجاد راهكاری برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم هستند.

اگر بنای دولت در حمایت از سرمایه داران نیست چرا در خصوص جلوگیری از فرار مالیاتی آنان یا در خصوص حذف یارانه آنان اقدامی نمی شود، چرا در برابر حقوق و پاداش های نجومی بعضی از مدیران دولتی اقدامی كاری صورت نمی گیرد، آیا در دنیای مدرن هم شاهد این شكاف عظیم بین اختلاف پرداختها بین كاركنان هستیم.
اگر بنای دولتمردان بر حمایت از محرومان جامعه است، چرا نسبت به جمع آوری و حمایت از كودكان كار و دستفروش جامعه كاری صورت نمی گیرد.

به اعتقاد نگارنده فساد اقتصادی، بزرگترین عامل افزایش شكاف طبقاتی در كشور است، عاملی كه باید هر چه سریعتر جلوی آن گرفته شود، البته نه در حرف، دولت باید ضمن توجه به قدرت خرید مردم تا آنجا كه می تواند نسبت به كاهش فاصله طبقاتی اقشار مختلف مردم برنامه ریزی و اقدام نماید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    کو گوش شنوا …

  • امید 0 0

    کاهش فاصله طبقاتی تنها و تنها با یک راه امکان پذیر است که تجربه دیگر کشورها هم این را ثابت کرده است…دریافت مالیات بر اساس درآمد نه در دسترس بودن افراد!!! الان در مملکت ما قشر کارگر فقیرترین قشر کشور در عین حال زحمت کش ترین و همزمان بیشترین مالیات در بین تمام افراد جامعه را بالاجبار پرداخت می کند چرا؟ چون متاسفانه دولت توانایی اخذ مالیات از بازاریان و دلال ها را به علت بی برنامه بودن و ناز این گروه نداره ولی کارگر همواره در دسترسه کارگری که درآمد ماهیانه اش از درآمد یک روز بازاری کمتره باندازه یک سال بازاری در ماه مالیات میده!!!!! اگر در صدد حذف فاصله طبقاتی و رفع مشکلات اقتصادی جامعه هستیم باید از قشر حقوق بگیر و درآمد ثابت کشور مثل کارگران مالیات بسیار کم و از قشر مرفه مالیات بیشتر اخذ گردد. باید افرادی که در این کشور و از منافع این کشور و مردم استفاده وددرآمد بیشتری دارند دین خود را با پرداخت مالیات بیشتر جبران و به اقتصاد مملکت کمک کنند نه اینکه کارگر مالیات بیشتر و روز به روز با این حقوق پایین بدبختر و توانایی خریدش کمتر شود!!!!!