| کد خبر: 37415 |

معاون وزیر راه و شهرسازی از دروازه طلایی اقتصاد ایران بازدید کرد

تین نیوز | معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با همراهی چندنفر از مدیران عضو شورای حمل و نقل استان، از بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی روابط عمومی اداره کل بنادرو دریانوردی هرمزگان، امیر امینی و هیأت همراه که به منظور بازدید از پروژه های عمرانی حوزه راهسازی، توسعه شبکه ریلی و طرح های بندری به استان هرمزگان سفر کرده بود، در بدو ورود خود به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی مورد استقبال مسئولان ارشد اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان قرار گرفت.

در این بازدید، جمعی از مدیران و کارشناسان معاونت برنامه ریزی وزارتخانه، "فرشید دستوان" رییس شورای حمل و نقل هرمزگان و محمدرضا پورفخری مدیرکل راه آهن استان، معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کردند.

این مقامات با حضور در بندرشهید رجایی از امکانات و قابلیت های منطقه ویژه اقتصادی این بندر، اسکله های 40 گانه آن و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران بازدید کردند.

گفتنی است، ترمینال های 1 و 2 کانتینری، ترمینال های جنرال کارگو (کالاهای متفرقه و عمومی)، اراضی 200 هکتاری (محوطه های انبار و دپوی مواد معدنی صادراتی) و بندر نفتی خلیج فارس از جمله بخش هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان، گزارشی از ظرفیت ها و توانمندی های بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی و مهندسی این بندر را به هیأت بازدید کننده ارایه کرد.

در بخش دیگری از برنامه سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، فازهای سه گانه طرح توسعه این بندر نیز مورد بازدید قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، محمد علی اصل سعیدی پور معاون امور بندری و منطقه ویژه، عباس کمالی معاون مهندسی عمران و رحیم ناصری فخر مشاور امور عمرانی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه بازدید این هیأت از ترمینال دوم کانتینری، بندر نفتی خلیج فارس و فاز3 طرح توسعه بندر شهید رجایی به بیان اقدامات صورت گرفته و زیرساخت های ایجاد شده به منظور افزایش ظرفیت بزرگترین بندر تجاری ایران و چالش ها و موانع موجود پرداختند. 

لازم به ذکر است، امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در بخش پایانی حضور خود در قلب پایتخت حمل و نقل دریایی ایران، درخصوص راهکارهای عملیاتی و بودجه ای اتمام پروژه ساخت آزادراه شهید رجایی به عنوان یکی از مهم ترین و کلیدی ترین مسیرهای ترانزیتی کشور دستوراتی را خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان صادرکرد. 

یادآور می شود، استان هرمزگان با بهره مندی از بزرگترین زیرساخت های حوزه دریایی، جاده ای، ریلی و هوایی، به تعبیر بسیاری از کارشناسان مهم ترین استان حمل و نقلی کشور ایران محسوب می شود که در این بین، بندر شهیدرجایی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 100 میلیون تن به عنوان قلب تپنده حمل و نقل دریایی کشور محسوب می شود.  

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.