| کد خبر: 37398 |

تردد خودرو در محورهای کوهستانی استان گلستان با زنجیر چرخ ممکن است

تین نیوز | رییس پلیس راه گلستان با اشاره به ریزش برف در مناطق کوهستانی این استان طی 24 ساعت گذشته و استمرار آن، گفت: هم اکنون تردد در محورهای 'توسکستان' و 'خوش ییلاق' این خطه شمال کشور فقط با زنجیر چرخ ممکن است.
 
سرهنگ 'علیرضا قدمی' جمعه شب افزود: اکنون محورهای خوش ییلاق و توسکستان که گلستان را از دو مسیر گرگان و آزاد شهر به استان سمنان متصل می کند به دلیل یخ ‎زدگی بسیار لغزنده است که با در نظر گرفتن عرض کم و پیچ‎ های خطرناک آن، رانندگی حتی با زنجیر چرخ هم را دشوار و خطرناک کرده است.
 
وی ادامه داد: طی روز و شب جاری عوامل پلیس راه استان گلستان مستقر در محور توسکستان برای جلوگیری از حوادث احتمالی از عبور و مرور خودروهایی که فاقد زنجیر چرخ بودند، جلوگیری کرد.
 
به گفته قدمی، گزارش های دریافتی حاکی از باز بودن تمامی مسیرهای ورودی و خروجی استان گلستان و روان بودن ترافیک اما کندی حرکت در محورهای کوهستانی به سبب یخ بندان و مه شدید است.
 
رییس پلیس راه گلستان با تاکید بر پرهیز از سفر در محورهای کوهستانی این استان ، ادامه داد:در صورت بروز هر گونه مشکل امدادی برای مسافران شماره 112 جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی و 110 پلیس برای موارد فوریتی آماده پاسخگویی و خدمت رسانی به عموم است.
 
در همین رهگذر و در حالی که منابع محلی از ارتفاع 30 تا 50 سانتی متری برف در گردنه های توسکستان استان گلستان خبر می دهند، مدیر کل دفتر مدیریت بحران گلستان نیز گفت: مطابق پیش بینی هواشناسی بارش و سرما طی ساعات آینده نیز در این خطه شمالی ادامه خواهد داشت.
 
'صادقعلی مقدم' افزود: اکنون دمای هوا در بیشتر مناطق استان گلستان به زیر صفر رسیده و از فردا /شنبه/ با پایان یافتن بارش، حاکمیت هوای سرد را دست کم تا اواسط هفته شاهد خواهیم بود.
 
وی به مردم گلستان و مسافران توصیه کرد تا سرحد امکان از سفرهای غیرضروری در محورهای کوهستانی استان خودداری و در صورت ضرورت علاوه بر لاستیک یخ‎ شکن و زنجیر چرخ، تجهیزات کافی به همراه داشته باشند.
 
مدیر کل دفتر مدیریت بحران گلستان با یادآوری آمادگی قبلی، ابراز داشت: همه دستگاه های اجرایی این استان برای مواجهه با حوادث احتمالی آماده هستند و همچنین به شهرداری‎ ها و فرمانداری ‎های مناطق سخت گذر ابلاغ شده تا آمادگی امدادرسانی را داشته باشند.
 
مقدم همچنین از کشاورزان استان گلستان خواست: با پیش بینی تمهیدات لازم، مراقب یخ ‎زدگی محصولات خود باشند.
 
تلاش برای شنیدن آخرین میزان بارندگی در مناطق مختلف گلستان به سبب پاسخگو نبودن کشیک اداره هواشناسی بی نتیجه ماند.
 
از منابع محلی کسب اطلاع کرد،برخی مسافران مجبور شده اند امشب را در روستاهای مسیر توسکستان بیتوته کرده و در مناطق کوهستانی گلستان نیز حیوانات وحشی همچون گرگ و روباه برای دسترسی غذا به نزدیکی خانه های مردم پناه آورده اند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.