| کد خبر: 37386 |

مدارس منطقه آزاد ماکو در آستانه نوسازی و تحول

تین نیوز |  با هدف تحول در توسعه فضاهای آموزشی شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو تشکیل شد. به گزارش سرویس خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو،مدیر فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور ائمه جمعه و اعضای شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو تشکیل جلسه داد.
 
حسین فروزان در این جلسه ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم و هفته وحدت و بر شمردن مشکلات فضاهای آموزشی در منطقه آزاد ماکو گفت : 36 هزار دانش آموزمنطقه آزاد ماکو در 420 مدرسه در فضای اسفباری ادامه تحصیل می نمایند که رسیدگی و استاندارد سازی این فضاها در صدر برنامه های سازمان قرار دارد.
 
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از برگزاری جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز مناطق آزاد کشور درآینده نزدیک در ماکو خبر داد وگفت :تا عید امسال حدود 2 میلیارد تومان برای مدارس هر شهرستان (شوط ، ماکو و پلدشت) جهتنوسازی ، تجهیز ، گرمایشی مدارسو ساماندهی کلاس های درس اختصاص خواهد یافت. حجت الاسلام ایوب رنجبری در این جلسه با تقدیر از مدیرعامل و مجموعه سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: دغدغه های رهبری منشور جلسات شوراهای آموزش و پرورش را تکمیل می کند وتحول در نظام آموزش و پرورش مبنی بررفع مواضع کلیدی برای رسیدن به حیات طیبه است و بصورت علمی و عملی باید دغدغه ها ی رهبری را جامه عمل پوشاند .
 
دکتر رنجبری خاطر نشان ساخت : دررشد و شکوفایی استعدادهای کیفی اعلام خ می کنم در حوزه توسعه علم پیشرفتهایی داشتیم ولی در توسعه کیفی دچار چالشها وآسیبهایی شده ایم و ارتقائ کیفی در حوزه تربیتی باید بر آموزش مقدم باشد زیرا فلسفه رسالت پیامبران پرورش و آموزش است .
 
نصرت الله شادنوش مدیر فرهنگی و آموزشی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور نیزدر این جلسه با اشاره به شروع انقلاب اسلامی از آموزش و پرورش اظهار کرد: عمق کار کیفی بیشتر مد نظر باشد و اگرعلم با کیفیت نباشد توسعه در بخشهای دیگردردی را دوا نخواهد کرد.
 
شادنوش گفت: طبق تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش داریم با اصلاح و افزایش اعتبارات نهایت همکاریها صورت می گیرد تا به نقطه مطلوبی برسیم و برای پیشبرد اهداف تشکیل شوراهای آموزش و پرورش واجرای مصوبات آن از ضروریات است و در این شورا جای خالی چهار ارگان نیز مشهود است که باید در اسرع وقت رفع شود.
 
مدیر فرهنگی و آموزش دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد : تا کنون 40 میلیارد به صورت مشترک از سوی دبیرخانه و وزارت آموزش و پرورش به مدارس تخصیص یافته که در تلاشیم در هفته آینده این رقم را به 50 میلیارد برسانیم که صرف مقاوم سازی ،نوسازی و تجهیز مدارس خواهد شد . شاد نوش گفت: پژوهش سرای دانش آموزی ماکو ظرف یک هفته تجهیز می شود و بزودی یک پژوهش سرای مجهز دیگر به منطقه افزوده خواهد شد تا به تربیت نخبگان و جوانان این مرزوبوم بپردازد . شادنوش خاطر نشان ساخت : نهضت حفظ قرآن را در مناطق آزاد اجرایی کرده ایم و اعتقاد داریم مفاهیم قرآنی جامعه را نجات داده و متحول می سازد. وی همچنین از برگزاری کارگاههای آموزشی فرهنگی ،مذهبی،دانشگاهی و سمینار ائمه جمعه شیعه و سنی نیز خبرداد و افزود: در تلاش هستیم تا مناطق آزاد برای سرزمین اصلی الگو سازی نمایند و دیگر مناطق کشور در حوزه های اجرایی خود عملیاتی نمایند و به همین منظور از پایان نامه های دوره دکتری حمایت کامل می کنیم . یوسف محمدی مدیر آموزش و پرورش ماکو هم در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد اداره متبوع خود گفت: با کمک فرمانداران و زیر مجموعه های آنان افراد بی سواد زیر 9 سال نداریم و عمده مشکلات افراد بازمانده از تحصیل منطقه را فقر مالی، اشتغال بکار،ممانعت والدین،نبود مدرسه و نبود معلم تشکیل می دهد که همکاران بنده با جدیت پیگیر این امر هستند. رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو گفت : با همت مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو150 دستگاه بخاری وارد مدارس شده است وبه فضل خدا بخاری چکه ای در منطقه نداریم .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.