| کد خبر: 37186 |

امن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان معرفی شدند

تین نیوز | وب‌سایت هوانوردی رتبه‌بندی خطوط هواپیمایی AirlineRatings.com لیست سالانه خود را از ۱۰ شرکت هواپیمایی امن جهان منتشر ساخت.
 
براساس گزارش CNN، خطوط هواپیمایی Qantas استرالیا باری دیگر رتبه اول امن‌ترین خطوط هواپیمایی جهان را به خود اختصاص داد. این شركت هواپیمایی باوجود سن كمی‌ كه ناوگانش دارد، به واسطه نوآوری‌های ایمنی كه به كار می‌بندد توانسته برتری خود را در صنعت هوانوردی حفظ كند.
 
به گفته جفری توماس دبیر وب‌سایت Airline Rating این شركت هواپیمایی طی 60 سال گذشته بهترین عملكرد را از خود نشان داده و تقریبا در اجراسازی تمامی پیشرفت‌های بزرگ ایمنی پرواز‌ها پیشگام بوده‌است.
 
دیگر شركت‌های هواپیمایی كه در رتبه‌بندی این وب‌سایت در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفته‌اند عبارتند از: ایرنیوزیلند، بریتیش‌ایرویز، كاثای پاسیفیك ایرویز، امارات، اتحاد ایرویز، اوا‌ایر، فین‌ایر، لوفتهانزا و خطوط هواپیمایی سنگاپور.
 
به گفته توماس 10 شركت هواپیمایی كه به عنوان امن‌ترین شركت‌های هواپیمایی در جهان انتخاب شده‌اند در زمینه نوآوری‌های امنیتی و استفاده از هواپیماهای جدید پیشگام بوده‌اند.
 
سیستم رتبه‌بندی وب‌سایت Airlin Ratings اطلاعات به دست آمده از بررسی‌های نهاد‌ها و انجمن‌های رسمی هوانوردی و همچنین اطلاعات بررسی‌های دولت‌ها و اطلاعات تلفات شركت‌های هواپیمایی را برای تعیین امن‌ترین شركت‌های هواپیمایی در جهان استفاده می‌كند. این وب‌سایت همچنین تاریخچه عملیاتی شركت، اطلاعات رویداد‌هایی كه در طول فعالیت شركت‌ها رخ داده و برتری‌های عملیاتی این شركت‌ها را بررسی می‌كند.
 
از میان 449 شركت هواپیمایی بررسی شده، 149 شركت دارای درجه رتبه‌بندی هفت ستاره‌ای بوده‌اند. این وب‌سایت در گزارش امسال خود لیستی از 10 شركت هواپیمایی امن و ارزان جهان را نیز منتشر كرده‌ كه از این قرارند: Aer Lingus (ایرلند)، آلاسكا ایرلاینز (آمریكا)، ایسلندر (ایسلند)، جت‌بلو (آمریكا)، جت‌استار (استرالیا)، kuala.com (آفریقای جنوبی)، مونارك ایرلاینز (بریتانیا)، توماس كوك (بریتانیا)، Tulfly (آلمان) و وست‌جت (كانادا).
 
به گفته توماس، برخلاف كم‌هزینه بودن،‌این شركت‌های هواپیمایی از ركورد ایمنی بسیار خوبی برخوردار بوده و تمامی شرایط ایمنی عملیاتی انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی را دارا هستند: ارزان بودن به معنی ناامن بودن نیست.
 
یك مرگ در هر 1.3 میلیون پرواز 
انتشار این گزارش با دوران بسیار حساس و غم‌انگیزی همزمان شده‌است. باوجود اینكه سال 2013 یكی از امن‌ترین سال‌ها برای صنعت هوانوردی جهان بوده‌است، سال 2014 یكی از بدترین سال‌ها از نظر آمار مرگ و میر در هوانوردی جهان بوده‌است زیرا فجایع هوانوردی متعددی در این سال رخ داد.
 
به گفته این وب‌سایت، در سال گذشته 21 سانحه مرگبار رخ داده و 986 نفر جان خود را از دست داده‌اند،‌ آماری كه بالاتر از میانگینی 10 ساله است. با این‌همه به گفته مركز آرشیو سوانح هوایی ژنو، با كمی دید مثبت می‌توان نتیجه گرفت كه در سال 2014 تنها 111 سانحه هوایی رخ داده كه طی 80 سال گذشته كمترین رقم به شمار می‌رود. آخرین باری كه جهان با 111 سانحه هوایی مواجه شد سال 1927 بوده‌است.
 
براساس گزارش وب‌سایت Airline Ratings در سال 2014 شركت‌های هواپیمایی جهان 3.3 میلیارد مسافر را به كمك 27 میلیون پرواز در سرتاسر جهان حمل كرده‌اند. به گفته این وب‌سایت، 50 سال پیش، زمانی كه شركت‌های هواپیمایی تنها 141 میلیون مسافر را جا‌به‌جا می‌كردند، 87 سانحه رخ داده و منجر به مرگ هزار و 597 نفر شده‌است، یعنی پنج درصد از میزان تلفات امروز.
 
همچنین آمار سوانح مرگبار سال 2014 كمترین ركورد را به ثبت رسانده‌ و از هر 1.3 میلیون پرواز یك پرواز دچار سانحه مرگبار شده‌است. دو سانحه MH370 و MH17 در عصر مدرن بی‌سابقه بوده و تلفاتی برابر 537 نفر داشته‌است. پرواز MH370 مالزی در ماه مارچ سال گذشته به همراه 239 نفر سرنشین در مسیر كوالالامپور به پكن ناپدید شد و اگرچه مقامات معتقدند این هواپیما در جایی در اقیانوس هند سقوط كرده، اما پس از 10 ماه جستجو هنوز هیچ‌نشانی از آن به دست نیامده‌است. پرواز 17 شركت هواپیمایی مالزی نیز در ماه جولای در شرق اوكراین مورد اصابت گلوله قرار گرفته و سقوط كرد و در این سانحه نیز 298 نفر جان خود را از دست دادند.
 
شركت هواپیمایی مالزی از هفت ستاره ایمنی این وب‌سایت پنج ستاره را به خود اختصاص داده‌است. شركت هواپیمایی ایرآسیا نیز كه هنوز با سانحه اخیر پرواز QZ8501 درگیر است، پروازی كه در 28 دسامبر به همراه 162 سرنشین در دریای جاوه سقوط كرد، از هفت ستاره ایمنی چهار ستاره را به خود اختصاص داده‌است. ایر آسیا تا پیش از ماه دسامبر عملكرد بدون نقصی را از خود به نمایش گذاشته‌بود و هیچ سانحه مرگباری را در سابقه‌اش نداشت.
 
ناامن‌ترین‌ها
 وب‌سایت رتبه‌بندی شركت‌های هواپیمایی Airline Ratings می‌گوید اگر شركت هواپیمایی دچار سانحه‌ای مرگبار شود، به صورت خودكار یكی از ستاره‌های ایمنی‌اش برای 10 سال كاسته خواهد‌شد. از میان تمامی شركت‌های مورد بررسی، 50 شركت سه ستاره ایمنی داشته و چهار شركت تنها یك ستاره دارند. این چهار شركت عبارتند از تارا ایر و نپال ایر از نپال، Acat ایرلاینز از قزاقستان و كام ایر از افغانستان. تمامی این چهار شركت اجازه پرواز در اتحادیه اروپا را ندارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهرام 0 0

    بازهم حق کشی و جانبداری، جای ایرلاینهای ما اون بالا بالاهاست، چرا این موضوع را بازتاب نمی کنند، خیلی ناراحت شدم، بخصوص برای مدیران و مسولان هوایی که اینقدر زحمت می کشند و هیچکس در دنیا نمی فهمد اینها چقدر زحمت می کشند!!!!