| کد خبر: 35433 |

آزادراه تهران - شمال؛ شاید ۲۰ سال دیگر!!

تین نیوز | نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: برای تکمیل قطعات ۲ و ۳ حدود هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای تکمیل قطعه یک ۱۲۰۰ میلیارد تومان و برای قطعه چهارم نیز ۳۰ میلیارد تومان لازم است.
 
عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: از بودجه ای که برای آزادراه تهران – شمال در لایحه بودجه درنظر گرفته شده، رضایت نداریم و با روند موجود این طرح تا ۲۰ سال دیگر هم تکمیل نمی شود.
 
قاسم احمدی  افزود: بودجه ای که برای آزادراه تهران – شمال در نظر گرفته شده بسیار کم است و نمی تواند حجم عظیم عملیات را پوشش دهد.
 
وی اظهار داشت: مسئولان مرتبط اعلام می کنند که قرار است از طریق اوراق مشارکت بودجه لازم را تامین کنند و اجرای طرح اوراق مشارکت با فضای موجود، شدنی نیست.
 
احمدی یادآور شد: با روند موجود اجرای قطعه یک آزادراه تهران – شمال که ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و قرار است دو ساله زیر بار ترافیک رود، تا ۲۰ سال دیگر تکمیل نمی شود.
 
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: برای تکمیل قطعات ۲ و ۳ حدود هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای تکمیل قطعه یک ۱۲۰۰ میلیارد تومان و برای قطعه چهارم نیز ۳۰ میلیارد تومان لازم است.
 
وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آزادراه تهران – شمال نیاز است، گفت: علاوه بر اوراق مشارکت باید بندهای مربوط به ضمانت دولت نیز در مصوبه آورده شود تا روند اجرای تسریع یابد.
 
احمدی با بیان اینکه شاید در دولت نیز رغبتی برای اجرای طرح آزادراه تهران – شمال وجود نداشته باشد، گفت: برای مشارکت بخش خصوصی در این طرح باید برنامه ریزی شود.
 
عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره بازدید روز پنجشنبه مسئولان وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان و مسدود شدن قطعه چهارم آزادراه تهران شمال تا ۲۰ اسفندماه گفت: قرار شد نقایص این طرح تکمیل شود.
 
وی گفت: برخی از روستاهای حاشیه آزادراه دارای مشکلاتی هستند زیرا دیواره های حفاظتی دارای نقایصی است و باید مشکلات مسیر رفع شود و در برخی از مسیر، آسفالت مناسب ریخته نشد و باید این مشکلات نیز رفع شود و بنیاد مستضعفان فرصت خواست تا این نقایص را رفع کند.
 
احمدی با اشاره به بازدید معاول اول رئیس جمهور در آبانماه سال جاری از آزادراه تهران – شمال گفت: در این بازدید وعده شده بود تا مشکل قطعه چهارم تا پایان سال جاری رفع شود.
 
به گزارش مهر، مطالعات اولیه طرح آزادراه تهران - شمال در سال ۱۳۵۳ آغاز شد و پس از انقلاب اسلامی، مطالعات مسیر آزادراه از سوى وزارت راه و ترابرى به مسابقه گذاشته شده و بهترین طرح توسط هیئتی متشکل از وزارت راه و ترابرى و سازمان مدیریت و برنامه ریزى نهاد ریاست جمهوری کشور انتخاب شد.
 
سیر آزادراه از محل تقاطع غیر همسطح با بزرگراه ۷۶ متری شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول ۴۸۵۰ متر این رشته کوه را قطع نموده و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد و اجرای این قسمت که طول تقریبی آن ۳۲ کیلومتر می‌باشد باعث می‌شود مسیر فعلی حدود ۶۰کیلومتر کوتاهتر شود.
 
از آن پس، مسیر به موزات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول ۶۳۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج می‌شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج- چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی نوشهر - چالوس -تنکابن متصل می‌شود.
 
 صرفه جویی‌های ملی و عمومی شامل سوخت، ‌استهلاک، زمان، تصادفات، اشتغال زایی، توسعه صنعت توریسم و صنایع کشاورزی و تبدیلی با توجه به پتانسیل بالای موجود در منطقه شمال، ایجاد راه ارتباطی سریع و ایمن برای چهار فصل سال، کوتاه شدن مسیر عبوری در مقایسه با جاده موجود، افزایش ظرفیت عبور نسبت به راه فعلی، کاهش زمان مسیر،  کاهش شیب طولی مسیر از جمله مزایایی است که قرار است با تکمیل آزادراه تهران - شمال، نصیب شمالیها شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    آقای احمدی دولت نمی خواد اگه هزینه بالایی داره باید بدهند به بخش خصوصی شرکت های قدر خارجی و در قبال هزینه که می شود جهت برگشت سسرمایه و سود ده سال عوارضی در اختیار سازنده قرار گیرد تنها راهش همین

  • ابراهیم خیرالهی 0 0

    دوست عزیز راه حل برای اتمام ازاد راه زیاد هست این طرح دلسوز ی که دست اندرکار باشه نداره چرا مقامات قضائی ازکنار مسئله به این مهمی بی تفاوت هستند اگر توضیح و بازخواست و احساس مسئولیت باشه بی تدبیری را گردن هم نمی اندازند؟