| کد خبر: 35430 |

مهم‌ترین نیاز زیرساختی در بخش بندری / افزایش حضور بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل

 تین نیوز | بندر تجاری کیش رئیس انجمن پایانه‌داران بنادر ایران با اشاره به نیاز کشور به ساخت اسکله و پایانه بندری به میزان دو برابر تعداد اسکله موجود گفت: سرمایه‌گذاری در بنادر امام خمینی (ره)، شهید رجایی و چابهار از سایر بنادر کشور توجیه اقتصادی بیشتری دارد.
 
محمدرضا قائم‌مقامی  با اشاره به وحدت نظر دولت و مجلس بر ورود بیشتر بخش خصوصی به همه عرصه‌های اقتصادی کشور گفت: بخش خصوصی در حال حاضر سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه حمل و نقل داشته و روند افزایشی را در این زمینه شاهدیم اما توان این بخش بیشتر از میزان فعلی نیست و دولت باید با همکاری بانک‌ها از بخش خصوصی حمایت کند.
 
رئیس انجمن پایانه‌داران بنادر ایران با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌های ترابری و حمل و نقل مانند ریل‌گذاری یا بندرسازی سرمایه هنگفتی می‌خواهد ادامه داد: همه شرکت‌های خصوصی‌ که در این عرصه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، آنچه در توان داشته‌اند را به این بخش‌ها منتقل کردند و دولت باید بیشتر به دنبال جذب سرمایه خارجی باشد تا با کمک شرکت‌های داخلی، روند عمرانی کشور در حوزه‌های بندری و راه‌آهن تسریع شود.
 
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر بخش خصوصی نمی‌تواند سرمایه هنگفت مورد نیاز در ساخت بنادر را به گونه‌ای که درآمد کافی برای آن قابل پیش‌بینی باشد تأمین کند، افزود: ساخت هر بندر با تمام امکانات مورد نیازش از ۴ هزار تا ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه می‌خواهد که سرمایه‌گذاری این رقم در توان شرکت‌های خصوصی پایانه‌دار عضو این انجمن نیست.
 
قائم‌مقامی راهکار حل این مسأله را توجیه‌پذیر شدن سرمایه‌گذاری مردم در بخش بنادر توصیف و اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذاری در بخش بندری توجیه اقتصادی داشته باشد، همه مردم حاضرند با واریز مبالغ خرد خود به حساب شرکت‌های کوچک در قالب "خرید سهام"، آن شرکت‌ها را به سرمایه‌گذاران بزرگی برای فعالیت در بخش بندری تبدیل کنند.
 
وی مهم‌ترین نیاز فعلی زیرساختی در بخش بندری را ساخت اسکله و پایانه جدید دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم، دولت باید فعالیت جدی‌تری در حوزه حمل و نقل به خصوص دریایی داشته باشد که در این صورت تعداد اسکله‌ها و پایانه‌های فعلی جوابگو نیست و ما به دو برابر شدن تعداد اسکله‌های موجود نیاز داریم.
 
رئیس انجمن پایانه‌داران بنادر ایران، سه بندر امام خمینی (ره)، شهید رجایی و چابهار را بهترین بنادر ایران برای ورود سرمایه بخش خصوصی در جهت توسعه آنها معرفی کرد و گفت: البته دولت باید زیرساخت‌های ارتباطی دیگر همچون راه آهن و بزرگراه را همزمان با افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار توسعه دهد تا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آن توجیه اقتصادی داشته باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.