| کد خبر: 35426 |

وعده شهردار برای بهره‌برداری از خط ۲ قطار شهری مشهد در سال ۹۵

تین نیوز | شهردار مشهد مقدس گفت: در یک سال گذشته شاهد پیشرفت خوبی در خط ۲ قطارشهری مشهد بوده‌ایم و رشد یک سال اخیر معادل رشد ۵ ساله پیشین بوده و با این شرایط به فضل الهی می‌توانیم این خط را در بهار سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری برسانیم.

بیژن زاهدی فرد در هشتمین همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک اظهار داشت: جای یک استراتژی مدون در موضوع حمل و نقل ترافیک خالی بوده و اگر این استراتژی باشد نتیجه و عملکردی مطلوب‌تر را در این عرصه مشاهده می‌کنیم.
 
وی افزود: روزانه از 270 اتوبوس برای حمل و نقل کارکنان این شرکت استفاده می‌شود و اگر بخواهیم عملکردی بهتر در این زمینه داشته باشیم باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی گام برداریم.
 
مدیرعامل شرکت ایران خودروی خراسان خاطرنشان کرد: امیدواریم که فضای اشتغال به گونه‌ای ایجاد شود که همراه با تمرکز باشد و بالاترین راندمان را در بحث توسعه حمل و نقل ترافیک داشته باشیم.
 
زاهدی فرد تصریح کرد: 4 هزار نفر در ایران خودروی خراسان شاغل هستند و بالغ بر 4 هزار نفر هم به صورت غیرمستقیم اشتغال دارند و اگر بتوانیم 3500 واحد مسکونی مسکن مهر در بینالود ایجاد کنیم کمک شایانی را به بحث‌های سوخت و حمل و نقل شهری و جاده‌ای کرده‌ایم.
 
وی تأکید کرد: ایران خودوری خراسان در بحث کیفی سازی تولید خودرو هم در صدر بوده و گرید کیفی بالاتری نسبت به سایر نقاط کشور داریم و تمام تلاشمان خدمتی صادقانه، هدفمند و اثربخش به مردم عزیز بوده است.
 
خط 2 قطار شهری مشهد موفق‌تر از خط یک آن بوده است
 رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی در ادامه این مراسم گفت: خط 2 قطار شهری مشهد وصل کننده بسیاری از مسیرهای فرعی به اصلی شهر مقدس مشهد بوده و نسبت به خط یک آن مٰوفق‌تر بوده است.
 
محمد رئیسی اظهار داشت: در هفت دوره برگزار شده این همایش شاهد تأثیرات مثبتی بوده‌ایم و امیدواریم که در هشتمین دوره هم این تأثیرات افزون‌تر باشد.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در فرهنگ عمومی ترافیک بحث خانواده و ترافیک باید دیده شود و 2 واحد ترافیک و شهرسازی شهرداری مشهد با همدیگر عجین شده‌اند و اگر در بحث حمل و نقل هم وسیله نقلیه عمومی را جایگزین وسیله نقلیه شخصی کنیم کمکی شایان را در موضوعات محیط زیست، ترافیک، انرژی و سوخت کرده‌ایم.
 
خط 2 قطار شهری مشهد در بهار سال 1395 به بهره‌برداری می‌رسد
 شهردار مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت: در یک سال گذشته شاهد پیشرفت خوبی در خط 2 قطارشهری مشهد بوده‌ایم و با این شرایط به فضل الهی می‌توانیم این خط را در بهار سال 1395 به بهره‌برداری برسانیم.
 
سیدصولت مرتضوی گفت: آنچه که در حمل و نقل و توسعه ‍‍‍‍‍پایدار مدنظر بوده بحث نظم عمومی است و اگر به این مقوله مهم توجه کنیم بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه برطرف می‌شود.
 
وی افزود: بی نظمی ناشی از کفران بشر بوده و در حوزه حمل و نقل مشکلات بسیاری را به وجود آورده است و سالانه نزدیک به 20 هزار نفر تلفات جاده‌ای داریم و حتی در زمان جنگ چنین آماری را درباره آمار شهدا نداشتیم و متأسفانه قالب آنها جوانان و انسانهای مولد و دارای توانمندی کاری بالاست، چیزی که زیبنده ما نیست و توجهی به بحث نظم نکرده‌ایم و تقدیر الهی را بهانه کرده‌ایم.
 
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: از مشکلات دیگر این حوزه می‌توان به به بحث آلودگی هوا اشاره کرد و بسیاری از مشکلات موجود همجون اطلاف وقت انسانها هم جزء این معایب بوده و اگر بخواهیم به حمل و نقل پایدار برسیم باید تدابیری جدی در این حوزه بیندیشیم.
 
مرتضوی تصریح کرد: یکی از دلایل آلودگی هوا ترافیک شهری بوده و پائین بودن حامل‌های انرژی بوده است و باید در این رابطه تدبیری اندیشیده شود.
 
وی تأکید کرد: باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم و به بحث آمایش سرزمین توجه کنیم و تنها به شعار دادن اکتفا نکنیم و به سیستم حمل و نقل درون شهری با محوریت ریلی توجهی جدی داشته باشیم و باید متناسب با نیازهایمان صنعت خود را توسعه دهیم.
 
شهردار مشهد بیان کرد: قیمت سوخت را واقعی کنیم و نظام جامع تأمین اجتماعی را توسعه دهیم و بسترسازی مناسبی برای زیرساخت‌ها داشته باشیم و اگر اینگونه شود به بهار و آبادانی می‌رسیم و شرایط کنونی زیبنده ایران و ایرانی نبوده و نیست.
 
مرتضوی گفت: در یک سال گذشته شاهد پیشرفت خوبی در خط 2 قطارشهری مشهد بوده‌ایم و رشد یک سال اخیر معادل رشد 5 ساله پیشین بوده و با این شرایط به فضل الهی می‌توانیم این خط را در بهار سال 1395 به بهره‌برداری برسانیم.
 
در بحث حمل و نقل شهری مطالعات جامعی صورت پذیرفته است
 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: مطالعات جامعی در بحث حمل و نقل شهری داشته‌ایم و امیدواریم که در مرحله اجرا هم مؤفق باشد و شاهد اثربخشی‌های مطلوب آن باشیم.
 
سیدمهدی امامی میبدی نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: مطالعات جامعی در بحث حمل و نقل شهری داشته‌ایم و امیدواریم که در مرحله اجرا هم مؤفق باشد و شاهد اثربخشی‌های مطلوب آن باشیم.
 
وی افزود: آلودگی هوای مشهد نگران کننده بوده و در این راستا کمک همه کارشناسان و متخصصان این حوزه را خواهانیم و معتقد هستیم که کمک جکعی اثربخش‌تر از کمک فردی بوده است.
 
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم که 40 میلیون نفر زائر را داشته باشیم باید تدبیر، فکر و چاره‌ای اساسی بیندیشیم، زیرا شرایط کنونی شهرمان به هیچ وجه مناسب و مساعد نبوده و نیست.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.