| کد خبر: 34603 |

خط دوم قطار شهری شیراز به‌زودی عملیاتی می‌شود

تین نیوز |  رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به همکاری دو قرارگاه خاتم‌الانبیا و خاتم‌الاوصیا در زمینه راه‌اندازی خط دوم قطار شهری شیراز گفت: خط دوم قطار شهری به‌زودی عملیاتی می‌شود.

 غلام مهدی حقدل ظهر امروز در نخستین همایش مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه هم‌اکنون چند پروژه در زمینه حمل و نقل شیراز در دست‌ کار و افتتاح است اظهار داشت: خط دوم قطار شهری شیراز که محدوده میان‌رود تا فلکه گاز را پوشش می‌دهد به همت دو قرارگاه ارزشمند خاتم‌الانبیا و خاتم‌الاوصیا به‌زودی عملیاتی می‌شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به سفر معاون رئیس‌جمهور به شیراز گفت: پیشنهادی در سفر دکتر جهانگیری شد که خط سه قطار شهری شیراز که حدود 8 کیلومتر است به خط یک متصل شود و طول این خط به 30 کیلومتر برسد و تا سال 96 این خط نیز افتتاح شود.
 
حقدل تصریح کرد: رشد فزاینده جمعیت در جهان، کشور ما و به‌ویژه در کلان‌شهرها چالشی است که براساس آمار تا 150 سال گذشته تنها 4 شهر جمعیت بالای یک‌میلیون داشته‌اند، در 40 سال قبل 50 شهر و الان بیش از هزار شهر جمعیت بالای یک‌میلیون نفر را دارند و مردم تمایل دارند که در شهرهای بزرگ‌تر زندگی کنند.
 
وی با بیان اینکه در شیراز تا سال 1340 مردم در بافت فرهنگی تاریخی زندگی می‌کردند، تصریح کرد: شورا و شهرداری در شیراز بودجه قابل‌توجهی را به روان‌سازی ترافیک تخصیص داده یک‌طرف آن ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و در رأسش مترو است که بخش زیادی از بودجه را به خود اختصاص داده است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در بخش مهندسی ترافیک هزینه زیادی صرف می‌شود خاطرنشان: شیراز نسبت به برخی کلان‌شهرها وضعیت بهتری در ترافیک دارد اما وضعیت مطلوب و رضایت بخشی نیست.
 
وی فرهنگ ترافیک را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: یکی از مسائلی که باید اعتراف کنیم که به آن نپرداخته‌ایم فرهنگ ترافیک و آموزش ترافیک است که باید شورا، شهرداری دستگاه‌های مسئول این بحث را دنبال کرده تا مشکلات ترافیکی به حداقل برسد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: بخش اصلی وظیفه شورا و شهرداری بخش تقویت فرهنگ ترافیک است که با آموزش مستمر همراه است و می‌تواند شرایط بهتری را برای مردم ایجاد کند.
 
وی با اشاره به مقالات ارائه‌شده در زمینه ترافیک و حمل‌ونقل بیان کرد: از همه دانشجویان و اساتیدی که مقالات خود را به همایش مهندسی حمل و نقل و ترافیک ارسال کرده‌اند تشکر کرده و امیدوارم از این مقالات نتیجه خوب و راه‌حل‌های مناسبی برای شورا و شهرداری حاصل شود.
 
حقدل با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که مطرح می‌شود با اصلاح فرهنگ ترافیکی رفع می‌شود افزود: آمار تلفات در بخش تصادفات به نصف رسیده اما هنوز نگران‌کننده است که با آموزش و آگاهی کردن مردم از قوانین خطر کمتری جان شهروندان را تهدید می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: شهردار باید از دانشگاه و دستگاه‌هایی که می‌توانند در زمینه فرهنگ‌سازی آن را یاری کنند را در خدمت بگیرد و تلاش کند تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.
 
حقدل با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌های ظالمانه بودجه کافی برای خرید اتوبوس‌های جدید تأمین نشده عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در حمل و نقل آلایندگی بالای اتوبوس‌ها است که با تامین سوخت سالم و اتوبوس جدید  این مشکل برطرف می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.