| کد خبر: 34566 |

سند جامع صادرات کشور هرچه سریعتر باید تهیه شود

تین نیوز | رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: باید به صادرات غیرنفتی بها داده و بستر را فراهم کنیم و این نگاه در کشور ایجاد شود که مدیون صادرکنندگان هستیم
 
"محمدمهدی زاهدی" صبح امروز چهارشنبه 26 آذرماه در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان اظهار کرد: با نگاه به بودجه 94، نقش صادرات به خوبی مشخص می شود.
 
وی گفت: از دولت انتظار داریم سند جامع صادرات کشور را هر چه سریع تر تهیه کند و در صورت نیاز به تائید مجلس برساند که ما این آمادگی را داریم.
 
وی افزود: 166 هزار میلیارد تومان بودجه هزینه ای کشور در سال آینده است که رشد 11.17 درصدی داشته و بودجه تملک دارایی های سرمایه ای 48 هزار میلیارد تومان با رشد 15.8 درصدی است.
 
زاهدی تصریح کرد: تملک دارایی های مالی 10 هزار و 500 میلیارد تومان در بودجه 94 با کاهش 48 درصدی است و مصارف عمومی دولت 224 هزار میلیارد تومان با رشد 6 درصدی داشته است.
 
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کل بودجه 267 هزار میلیارد تومان با رشد 13.77 نسبت به بودجه مصوب سال قبل است.
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم نفت حدود 73 هزار میلیارد تومان در بودجه 94 است که 31 درصد بودجه را شامل می شود و کار مهمی که صورت گرفته در لایحه بودجه 94 این است که سهم نفت را کاهش داده ایم.
 
زاهدی اظهار کرد: مالیات کشور در بودجه حدود 26.2 درصد افزایش پیدا کرده و کاهش وابستگی به نفت نکته خوبی است که باید در این شرایط به صادرات غیرنفتی توجه کنیم و فعالان این عرصه افسران و مجاهدان اقتصادی کشور هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه باید کمر همت بست و دولت و مجلس به صادرکنندگان کمک کنند، بیان کرد: در بودجه دولت عدد قیمت نفت بالاتر از قیمت کنونی گرفته شده و این به معنای تجدید نظر مجلس در بودجه و درآمد نفتی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.