| کد خبر: 34564 |

اتصال خطوط ریلی ایستگاه «خواف - افغانستان» سال آینده

تین نیوز | مدیر کل راه آهن شرق از راه آهن به عنوان امن‌ترین خطوط حمل و نقل کشور نام برد و گفت: در سال آینده خطوط ریلی از طریق ایستگاه خواف در راه آهن شرق به کشور افغانستان متصل خواهد شد.
 
«محمدابراهیم اقبالی»عصر دیروز(سه‌شنبه 25 آذرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به امتیازات ویژه راه آهن نسبت به دیگر راه‌های ارتباطی گفت: امروزه راه آهن یکی از امن‌ترین شیوه‌های حمل ونقل است که خوشبختانه مردم نیز این واقعیت را قبول دارند و سال به سال مسافرین بیشتری از این نعمت بزرگ استفاده می‌کنند.
 
وی ادامه داد: یک میلیون مسافر از اول سال در راه آهن شرق جابه‌جا شده‌اند که با توجه به این وسعت جابه‌جایی مسافر، تلافات ریلی راه آهن به هیج عنوان قابل قیاس حتی با تلفات جاده‌های طبس نیست.
 
مدیر کل راه آهن شرق ضمن تشکر از نگاه ویژه دولت جدید به حمل و نقل ریلی، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با رویکرد افزایش و توسعه راه آهن به اقصی نقاط کشور برنامه‌های بسیار خوبی را برای حمل و نقل ریلی در نظر گرفته است.
 
اقبالی افزود: راه آهن شرق در استان‌هایی واقع شده که از لحاظ تعداد معادن در کشور دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند و اغلب معادن ایران دراین اداره کل، حدفاصل کریدور شمال و جنوب کشور بوده و تمام بارهای ترانزیتی و صادراتی در این مسیر جابه‌جا می‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: در سال آینده خطوط ریلی از طریق ایستگاه خواف در راه آهن شرق به کشور افغانستان متصل خواهد شد.
 
وی از این اداره کل به عنوان سکاندار جابجایی بار در کشور نام برد و تصریح کرد: به لحاظ جابجایی بار تاکنون 12 درصد نسبت به برنامه‌های پیش‌بینی شده جلوتر هستیم و در 8 ماه سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته این اداره کل 35 درصد رشد بارگیری داشته و در زمینه مسافر با جابجایی 971 هزار و 740 نفر در 8 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 5 درصد افزایش جابجایی در این حوزه را کسب کرده‌ایم.
 
مدیر کل راه آهن شرق در خصوص جذب نیرو در راه آهن ادامه داد: راه آهن کشور قصد دارد سالانه حدود 1500نیرو را در مشاغل حاکمیتی استخدام کند که آزمون برگزار شده سال جاری در راستای همین جذب نیرو بوده است.
 
اقبالی همچنین در مورد قبول‌شدگان استخدامی دوماه پیش راه آهن خاطر نشان کرد: قبول‌شدگان هیچ گونه نگرانی در خصوص شروع به کار خود نداشته زیرا به‌زودی مراحل بکارگیری این افراد جهت شروع به کار در مشاغل مورد نیاز راه آهن شرق آغاز خواهد شد.
 
مدیر کل راه آهن شرق در پایان از مطالعه، اجرا و افتتاح 10 طرح عمرانی در اداره‌کل راه آهن شرق در سال جاری خبر داد و یادآور شد: که در هفته آینده سالن مسافری ایستگاه راه آهن عشق‌آباد با حضور مسئولان به بهره‌برداری می‌رسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.