| کد خبر: 34556 |

تعمیرات اساسی یک فروند هوایپمای ایرباس A۳۰۰-۶۰۰

تین نیوز |  تعمیرات اساسی یك فروند هواپیمای ایرباس 300-600 A باتلاش مهندسان ومتخصصان هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران "هما"درداخل كشور انجام شد.
 
به گزارش تین نیوز از اداره كل روابط عمومی هما با توجه به فرا رسیدن زمان تعمیرات اساسی این نوع هواپیما و به منظور بهره گیری از توانمندیهای داخلی وكاهش هزینه ها، كلیه مراحل تعمیرات اساسی این هواپیما در داخل كشور انجام  شد.

 در مراحل تعمیرات اساسی این هواپیما ، متخصصان مهندسی و تعمیرات "هما" توانستند بالغ بر 2 هزار و500 عدد دستورالعمل كاری شامل تست های مختلف، بازرسی كامل سازه ورفع اشكالات ، بازسازی كامل كابین ، انجام اصلاحیه های مورد نیاز برروی سیستم های اویونیكی ، سازه وموتور ورنگ آمیزی مجدد هواپیما وتمامی اصلاحیه های اجباری از طرف كارخانه سازنده را با تهیه قطعات آن و صرف 45 هزار نفر ساعت در داخل "هما" انجام شدو مبلغ 2 میلیون دلار صرفه جویی ارزی توسط متخصصان "هما"برای كشور به همراه داشت. 

 شركت های هواپیمایی موظفند تا بر اساس دستور العمل های تعمیراتی شركت سازنده هواپیما و برای اطمینان از ایمنی ناوگان ، برنامه های تعمیراتی خود را در طول سال بر حسب ساعات و سیكل های پروازی هر هواپیما برنامه ریزی نمایند كه براساس آن هواپیماها در پایان زمان مشخص شده جهت بازرسی های دوره ای و فنی به آشیانه ها انتقال می یابند.

بازرسی های و تعمیرات دوره ای هواپیما اصولا به انواع C-B-A و  Sتقسیم بندی می گردد كه در هر بخش هواپیما مورد بازبینی های فنی وتخصصی خاص قرار می گیرد. بخش S بالاترین نوع بازرسی فنی هواپیما می باشد كه در آن تمامی قطعات هواپیما اعم از قطعات اویونیكی و مكانیكی، موتور ، بدنه و كابین مورد بازرسی قرار می گیرد. تمامی این بازرسی ها طبق دستورالعمل های شركت سازنده هواپیما و زیر نظر بازرسان فنی و كنترل كیفی مهندسی و تعمیرات انجام می شود.

 در سابق، تعمیرات اساسی هواپیما ها در خارج از كشور صورت می گرفت كه هم اكنون تمامی تعمیرات از قبیل چك های  S , C , B , A به مدد دانش، توانمندی و تجربه ارزنده متخصصان مهندسی و تعمیرات "هما" و با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح در داخل كشور انجام می گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.